To Silver or not to Silver...

Startat av LillErikDenStore, tisdag 12, Februari 2013, 15:08:51

Föregående ämne - Nästa ämne

LillErikDenStore

Hej på Er alla!

Är i skrivandets stund en 34-årig norrländsk kärnkraftsingenjör hemma på VAB. Har en dotter på 2 och en fru som inte har någon som helst förståelse för att dom där blanka grejorna i kassaskåpet (maples) kan var nått att ha.

Är relativt nystartade silversamlare, gjorde första investering i 50 silver Maples och efter det har jag funnit mig själv "trollandes" på Tradera efter "fynd".

Tidigare har jag sparat i fonder mm men på senare tid så känns det hela tiden som att man blir "blåst" så har sållt av och köpt "bra och ha saker" för pengarna istället... och nu på senare tid avsätter jag lite varje månad för silver.

mega_n

Kul! Välkommen in i galenskapen gemenskapen ;-)

/mega_n

Frederyck

sebari

Tudor

Kul, välkommen. Gjorde min första beställning silver inatt, ett par dagar efter jag fått hem mitt första guld - det blir lätt beroendeframkallande känner jag! Än så länge har det inte spårat ur så jag har frun's godkännande i båda köpen. Vi får se vart det bär!

psst
Trolla gör du om du skriver inlägg/kommentarer med ont uppsåt, som att avsiktligt reta upp medlemmar eller sabotera diskussioner. Om du istället läser och hänger mycket på ett forum utan att själv medverka i diskussion är den svengelska termen lurka. Kanske det du gjort på tradera;
Suttit och kikat massa på tradera utan att själv lägga bud? ;)

Sarek

Hej och välkommen till forumet!

Detta med en fru "som inte har någon som helst förståelse för att dom där blanka grejorna i kassaskåpet (maples) kan var nått att ha." kan ju vara bra att ha (frun alltså), då detta med samlande av ädelmetaller lätt kan bli lite beroendeframkallande.

Och jag kan säga att du är inte ensam om att meddela att de har en bättre hälft som försöker hålla det hela i schack!

Frederyck

Citat från: Sarek skrivet tisdag 12, Februari 2013, 15:44:25
Hej och välkommen till forumet!

Detta med en fru "som inte har någon som helst förståelse för att dom där blanka grejorna i kassaskåpet (maples) kan var nått att ha." kan ju vara bra att ha (frun alltså), då detta med samlande av ädelmetaller lätt kan bli lite beroendeframkallande.

Och jag kan säga att du är inte ensam om att meddela att de har en bättre hälft som försöker hålla det hela i schack!

Hemma låter det mer "har du köpt några fler Kookaburror än?" eller "varför har vi inget 1kg mynt?"

:)

erland82

Guldkatten

lordsinner

429ragtop

Grimi

Mange

the-end

Hej och välkommen.

En annan har ju fördelen att jag kan ta min lunch hemma (har den möjligheten) och har en sambo som jobbar jämt dag så hon inte ser allt ädelt som dimper ner hem. Hon vet om det mesta ädelt men inte allt. Förvarar inte sakerna hemma så det blir svårkontrollerat.  ;D :P ;)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane