Ukrainakrisen.

Startat av Birka, Måndag 14, Februari 2022, 19:09:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Mark

Citat från: laban77 skrivet onsdag 23, Februari 2022, 15:49:04
Citat från: Mark skrivet onsdag 23, Februari 2022, 15:36:43
den person som laban77 hade i tankarna när hen valde diktator som attribut.

Nu var det ju inte jag som valde attributet diktator. Det var jag som satte frågetecknet. Dels för att jag tvivlar på att Kanada har en diktator, och dels för att det inte har så mycket med Ukrainakrisen att göra. Visst börjar vi redan komma ifrån ämnet?

Ursäkta.
Ja, och jag som har bestämt mej att inte bidra till att trådar spårar ur från ämnet. Ställer mej i skamvrån en stund.

Greenland

Varför är västvärlden så intresserad av Ukraina?
Jag tror att Ukraina används av den västerländska eliten för penningtvätt, organskörd, prostitution av vita kvinnor och smuggling av narkotika. Tänk Biden, Romney, Clinton, etc.
https://x22report.com/aiovg_videos/ep-2709b-ukraine-is-a-money-laundering-machine-for-the-ds-nothing-can-stop-what-is-coming/
Jag tror inte heller att det är en slump att olja upptäcktes i Svarta havet precis före 2014 när kriget bröt ut.
- Eller att coltan har upptäckts i Donetsk och Lugansk.
https://rumble.com/vvl9vm-two-more-nations-break-away-form-the-ukraine.html?mref=6zof&mrefc=2

DEScypher

Invasionen av Ukraina har börjat. Guldspotpriset har börjat rusa 1939 just nu, 593 kr/g.

Är definitivt ett fan av guld och silver, men skulle hellre vilja ha fred än högre spotpriser.

https://youtu.be/IysPx1nRAl4

Källa:  9 News, Australia

/DEScypher

P.S. Ett lätt utslag av paranoia, får känslan av att forumet kanske fått lite "trollbesök", nya profiler med inte så många inlägg och köp, som försöker påverka. Ber redan nu övriga medlemmar om ursäkt, för denna hemska misstanke det är förmodligen bara min "foliehatt" som ger utslag. Ska i fortsättningen fokusera på guld och silver.

AndrewJackson72

Det är hela krisen som sker just nu, folk har fått upp ögonen för ädelmetaller och alla har ju sina tankar och åsikter om vad som händer. Vet inte varför "troll" skulle just trolla, jag ser inte anledningarna.

Truthster

Jag kan mycket väl förstå varför Nato är populärt i före detta sovjetstater. För regimen i Moskva har det alltid varit som en evig tandvärk att det finns ryssar som inte bor i Ryssland.

Truthster

Nu är frågan bara hur lång tid det tar innan naturgasen stängs av från Ryssland i västlig riktning. Eller med andra ord, oavsett vilken reaktion Europa kommer med så kommer det att bli en kall och dyr vinter.

laban77

Citat från: AndrewJackson72 skrivet torsdag 24, Februari 2022, 06:43:12
Det är hela krisen som sker just nu, folk har fått upp ögonen för ädelmetaller och alla har ju sina tankar och åsikter om vad som händer. Vet inte varför "troll" skulle just trolla, jag ser inte anledningarna.

Jo men vi har ju minst en medlem som tror att västvärldens intresse för Ukraina beror på organskörd och prostitution, samt att Rysslands agerande är teater regisserat av västmakter. Jag kan i alla fall se varför DEScypher funderar på trollbesök.

Truthster

Citat från: DEScypher skrivet torsdag 24, Februari 2022, 06:25:49
P.S. Ett lätt utslag av paranoia, får känslan av att forumet kanske fått lite "trollbesök", nya profiler med inte så många inlägg och köp, som försöker påverka. Ber redan nu övriga medlemmar om ursäkt, för denna hemska misstanke det är förmodligen bara min "foliehatt" som ger utslag. Ska i fortsättningen fokusera på guld och silver.

Det kan handla om trolling, men det kan också vara personer som inte vill att deras personliga åsikter om politik ska kopplas till handel med ädelmetaller.

gbz

Ser ut som ppt tryckte tillbaka börsen.
bomber smäller lite överallt i ukraina men antar att det är normalt för krig har vi alltid i världen men tidigare har det mest varit USA som krigat mot allt och alla.

Hoppas det tar slut snabbt men nu har vi förmodligen Kina som med vill ha sen del av kakan som säkert är sugna på taiwan, man får helt enkelt passa på när en hjärndöd president sitter i vita huset.

Truthster

Efter att Biden blev president har jag tappat lite respekt för honom. Hans sätt att vara påminner lite om Leonid Brezjnev, som också mumlade de senaste åren han satt vid makten. Skulle Biden vid något tillfälle säga att han vill sparka någon i bullarna, då måste jag ärligt erkänna att jag inte litar på att han ska kunna lyfta benet tillräckligt högt.

gbz

Ser ut som hela västvärlden är för detta kriget men vägrar hjälpa till.

De pratas om att utesluta ryssland från SWIFT men jag tror inte något annat land är redo att offra sig själva för ukraina mer än att kanske ändra sin facebook bild till den ukrainska flaggan och se sig själva som riktiga hjältar.

DEScypher

Citat från: gbz skrivet lördag 26, Februari 2022, 15:28:53

De pratas om att utesluta ryssland från SWIFT men jag tror inte något annat land är redo att offra sig själva för ukraina mer än att kanske ändra sin facebook bild till den ukrainska flaggan och se sig själva som riktiga hjältar.

Tyskland har i varje fall omvärderat situationen och kommer nu att leverera både  1000 anti-tank vapen och 500 stinger missiler, förutom att ändra facebook bilder då...

https://youtu.be/KQeJHL6dXu4

Källa: Die Welt, DW News

DEScypher

Citat från: DEScypher skrivet lördag 26, Februari 2022, 21:52:47

Tyskland har i varje fall omvärderat situationen och kommer nu att leverera både  1000 anti-tank vapen och 500 stinger missiler, förutom att ändra facebook bilder då...

Samtidigt ifrån Putinregimens sida...

https://youtu.be/GCsycTW8mGc

Källa:CNN

gbz

Citat från: DEScypher skrivet lördag 26, Februari 2022, 21:52:47

Att tyskland tjänar miljarder på o sälja vapen till befolkningen i ukraina som dör är väl inte den största hjälpen men media vill få det att framstå som något bra.

Intressant utveckling med SWIFT, får väl se om västvärlden verkligen går med på att offra något mer än bara ukrainas befolkning i detta kriget eller om det bara är snack.

Ren galenskap från västvärlden och hejja på folk i ukraina och be dem kasta glasflaskor mot ryssarna.
Det man måste göra så snabbt som möjligt är att förhandla fram fredsavtal.

Truthster

Citat från: DEScypher skrivet lördag 26, Februari 2022, 22:14:18
Samtidigt ifrån Putinregimens sida...

https://youtu.be/GCsycTW8mGc

Källa:CNN

Att ryssarna tar till termobariska roboter (Wikipedia) kan bero på att några av de roboter som västvärlden redan har levererat till Ukraina också är termobariska roboter. Det senare kan förklara varför ryssarnas framfart på slagfälten går trögt. De hade med största sannolikhet förväntat sig minimalt motstånd och att de skulle tas emot av blomprydda kvinnor.

Citat från: gbz skrivet lördag 26, Februari 2022, 22:23:48
Det man måste göra så snabbt som möjligt är att förhandla fram fredsavtal.

Det finns inget att förhandla fred om. Hade Putin nöjt sig med att ockupera Lugansk- och Donetsk-regionerna hade det kanske varit lättare att svälja. Putin har äntligen visat sitt sanna jag som aggressor, och det är verkligen inte vackert. Ryssland kan rädda ansiktet genom att avsätta Putin, men det kommer bara i händelse av att det går riktigt dåligt för Ryssland på slagfältet. SWIFT-sanktioner kommer att märkas först efter någon tid.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane