Dansker på forum

Startat av HF, Måndag 10, December 2012, 09:25:28

Föregående ämne - Nästa ämne

HF

Hej,
Her er en dansker, bosat i Sverige - mit skrivne svensk er virkelig dårligt, så jeg håber i forstår dansk :o ... ellers er det bare at spørge, jeg forstår svensk i både tale og skrift, og formulerer mig acceptabelt i tale.

Min interesse er hovedsagelig fysisk guld, 24 karat i mønter eller barrer (tackor) , eller de kendte bullion-mønter som Krugerrands, Eagles og Sovereigns.

Jeg er også på udkig efter en 1 Oz Platinum Noble - hvis nogen har sådan en og vil sælge til en pris i nærheden af spot, så sig til  ;)

Silverräven

Välkommen hit HF!

Det börjar bli en del folk här på forumet med lite olika nationaliteter som är bosatta i Sverige, vilket är trevligt!

Det ska säkert inte vara några problem med danskan, ditt språk är inte så svårt att förstå i skrift men desto svårare att förstå när det talas... :P

Får man fråga vad som gjorde att du flyttade till Sverige?

Azure

HF

Tak for velkomsten :-)

Citat från: Silverräven skrivet Måndag 10, December 2012, 09:35:45

Jeg skulle flytte til København, men det var præcis når boligboblen var som værst i Danmark ... så tænkte jeg; om jeg skal ha ½ time transport til København, hvorfor ikke prøve øst for byen istedet for vest for byen, og så prøve noget nyt ... det gjorde jeg så - nu hvor det ikke længere er lige så økonomisk attraktivt som det var tidligere, er jeg så blevet glad for mine svenske grannar - og golfbanerne i Skåne er både bedre og billigere end omkring København  ;D

Silverräven

Citat från: HF skrivet Måndag 10, December 2012, 10:00:34
Tak for velkomsten :-)

Citat från: Silverräven skrivet Måndag 10, December 2012, 09:35:45

Jeg skulle flytte til København, men det var præcis når boligboblen var som værst i Danmark ... så tænkte jeg; om jeg skal ha ½ time transport til København, hvorfor ikke prøve øst for byen istedet for vest for byen, og så prøve noget nyt ... det gjorde jeg så - nu hvor det ikke længere er lige så økonomisk attraktivt som det var tidligere, er jeg så blevet glad for mine svenske grannar - og golfbanerne i Skåne er både bedre og billigere end omkring København  ;D

Ja, avståndet är ju inte så långt så hoppas du trivs bra. Nu råkar vi ju visserligen ha en bobubbla i Sverige också, men får hoppas du undviker den, hehe. Välkommen till forumet hur som helst!

Silver

MrLibertad

erland82

coco

Goldfinger

Välkommen! Inga problem med språket för min del. Som skåning är jag van vid danskar :)

Grimi

walkingliberty

Mange

Sarek

Hej och välkommen till forumet HF!

Som någon sa så är det inga problem alls med skriven danska, utan det är bara kul att läsa skulle jag säga.  ;)

HF

Endnu en gang tak til alle for den fine velkomst, håber at kunne bidrage konstruktivt herinde fremover  :)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane