Vad samlar du på förutom ädelmetaller?

Startat av Silverräven, lördag 16, Juli 2011, 18:51:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Silverräven

Citat från: kristenssonOj vilken flaska den blir ja grön på

I så fall får jag tipsa dig om min senaste beställning som kommer om en månad: Ron de Jeremy!

Två flaskor är som sagt beställda. Jag är inte helt säker, men tror dessa är en begränsad tappning. Finns att beställa på http://www.herida.se.

kristensson

kristensson

ser att herida för Arehucas, den 12åriga reservan kan varmt rekomenderas

Baltikinkasso

Just ja, dryckessamlingen höll jag på att glömma helt. Whiskyhörnan består av ett 20-tal single malts med Bowmore Mariner som favorit och \"huswhisky\". Väldigt trevligt att ha valmöjligheter när man blir sugen på något gott. I källaren ligger dessutom en mindre samling årgångschampagne. Några dyrare för extra speciella tillfällen såsom Dom Perignon och Bollinger Grande Anné dels några billigare av årgångar som specifikt mår bra av lagring. Jag är absolut ingen stor kännare utan handlar då och då när jag har lite slantar över.
Kan verkligen rekommendera en flaska bubbel kombinerat med rätt tilltugg (dit hör inte jordgubbar) och gott sällskap, standardtips till nybörjaren: Bollinger Special Cuvee Brut.

SoulCrew

Jag hade en samling med ett femtontal sorter single malt men jag tror den var defekt. En dag var den bara slut och det spelade ingen roll att jag köpte mer, den tog slut ändå..  :(

Så nu nöjer jag mig med att försöka ha Glen Moray hemma, det var ändå den som var godast fast även den verkar smittad av samma sjuka så det är sällan jag lyckas.

Silverräven

Vi kanske skulle starta en dryckestråd under \"övriga investeringar\"? :)

Silverräven

Citat från: hen skrivet fredag 23, Mars 2012, 16:55:07
Skor!!!

Jag har ett par intrampade och välanvända sneakers med surkålsdoft om du är intresserad. Är det samlarvärde på dem månntro?  ::)

kristensson

Maltwhisky och rom är trevligt och "samla" på.
Men det är ju liksom inget man tar fram tittar på och ställer tillbaka.
Slog på stort och köpte en 21-åring för några år sedan som jag skulle öppna vid min pensionering, egentligen en pervers tanke för om man skulle avlida innan så skulle man dö nyfiken undrandes hur den skulle smaka.
För att slippa dö nyfiken så vet jag nu hur den smakar.
Dilemat med att öppna den är ju att den dunstar antagligen för det blir allt mindre kvar.
Vid min pensionering kommer den att ha varit dunstad sedan länge.

Vad lär jag mig av detta, jo lev och unna sig lite njutning medans du lever.

hen

Citat från: Silverräven skrivet fredag 23, Mars 2012, 17:13:27
Citat från: hen skrivet fredag 23, Mars 2012, 16:55:07
Skor!!!

Jag har ett par intrampade och välanvända sneakers med surkålsdoft om du är intresserad. Är det samlarvärde på dem månntro?  ::)

Lol burn it up

FaderArvid

Jag samlar på vinylskivor av och med artister och band som jag gillar.

Sedermera samlar jag på liveinspelningar med Pink Floyd. Men dom är gratis och kräver bara hårddiskutrymme. Men det är ändå spännande och kul när en ny(gammal) inspelning grävs fram och bli torrent:ad på entusiastforumen.

Och numera så har jag väl fått ihop så många spel till PS3 så man kan väl kalla det en samling också. Även om det inte var det som var tanken :P

alang

Intresssant tråd!

-Själv har jag samlat på först och främst från tidig ålder Bilar (var tvunget att det skulle vara fina bilar, skala 1-20 modeller tror jag att det var och fanns i välsorterade leksaksbutiker). Då dessa bilar enligt vad jag kan minnas kostade runt 300kr på den tiden (c.a 10 år sedan) så var det inte ofta man hade råd att köpa en men säg att jag kanske köpte mig en bil runt 2-3ggr per år.

Har en rätt stor samling på kanske 15-20 bilar som inte har en repa! lol.

Har även samlat på snäckor, dock endast ovanliga och "fina" snäckor typ tigersnäckor osv. Har även samlat på ädelstenar men i mindre omfattning, och har alltid av någon outgrundlig anledning älskat lampor, är dock inte lika fascinerad av det längre. Samt mattor och alla möjliga antikiviteter.

mega_n

Jag får akta mig så jag inte kommer in på en ny samlar serie...

Guldnuggets, American Gaudens double eagles, små till stora silvertackor alla årtalsserier av bullionmynt,
svenska mynt...

Aj. Sorry det kanske räknas som ädelmetaller... ;)

Återkommer... :)

/H

sisu

Viktiga böcker, mat och värdefulla och givande relationer :)

mega_n

Nu kom jag på några andra samlingar... ;)

T ex :

* En komplett samling med japanska PS2-musikspelet Beatmania IIDX. En utmaning utöver det vanliga.
* Terry Goodkinds utgivna verk.
* Gamla Racing-motorcyklar.
* Frimärken. (Numera nedlagd då tyngre intressen tagit över...)
* Reseintryck, länder, relationer...

/H

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane