Silver Bullet, Silver Shield Medallion

Startat av Azure, Måndag 10, September 2012, 06:06:04

Föregående ämne - Nästa ämne

lordsinner

Citat från: hundringen skrivet onsdag 30, Januari 2013, 21:24:04
Har tittat på att beställa från Österikte jag med men får du inte väldigt dyra mynt när du beställer så få per gång?

Ja, dock vill jag inte köpa fler då det finns finare mynt att ha för bulk och billigare.

hasse_A

Har tittat på att beställa från Österikte jag med men får du inte väldigt dyra mynt när du beställer så få per gång?
Samma här.
Kanske skulle vi slå oss ihop. Då borde man få ner overheaden.
Jag kanske kan tänka mig att organisera det hela. Vi delar på frakt + annat som tillkommer proportionellt mot antal mynt vi tar.
Kanske fler är intresserade ? Får dock vara rimliga mängder.

crsan

Citat från: hasse_A skrivet onsdag 30, Januari 2013, 22:04:33
Samma här.
Kanske skulle vi slå oss ihop. Då borde man få ner overheaden.
Jag kanske kan tänka mig att organisera det hela. Vi delar på frakt + annat som tillkommer proportionellt mot antal mynt vi tar.
Kanske fler är intresserade ? Får dock vara rimliga mängder.

Jag är intresserad!

lordsinner

Silver

Citat från: lordsinner skrivet lördag 09, Februari 2013, 22:34:46
Lite info om själva namnet på nästa mynt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Argyraspides

Jag har läst att nästa medalj kommer bli "Redoubt" och släpps nu på tisdag den 19/2. Har ingen direkt källa till detta mer än att någon hänvisar till ett telefonsamtal med en insatt, vi får se helt enkelt. :) Stämmer det så håller de ett riktigt högt tempo nu, tre medaljer på mindre än två månader.

mega_n

Först så gillade jag initiativet som SBSS gjorde. Nu börjar jag dock bli lite trött på dem...

De pratar om ca 30 olika motiv. Nu gör de dessutom olika varianter av de olika mynten. Medvetna korta serier, med begränsade beställningstider som dessutom varierar beroende på... och skapar sällsynta mynt förutom proofs samt specialproofs mm. Weak and strong press, mynt med felstavning etc. Nu ytterligare speciella varianter bara för medlemmar(Limited Edition Double Silver Coin) etc. New Limited Edition Double Silver Coin Review and Update

De skapar medvetet en samlarmarknad med oöverskådligt innehåll.
"Got to catch them all". Njaaaej. Jag ska nog sluta försöka samla på dem...

/H

Gunnarsson

Jag tyckte också de var lite roliga först, men jag blev snabbt anti när jag såg vilka priser folk är beredda att betala för dem. Går det inte lite mot hela grundtanken? Det första motivet går ju för bortåt tusen spänn på Tradera ibland, man får rätt fina premiummynt för de pengarna ... eller bara mer silver.

Frederyck

Citat från: mega_n skrivet Måndag 18, Februari 2013, 09:48:09

De skapar medvetet en samlarmarknad med oöverskådligt innehåll.
"Got to catch them all". Njaaaej. Jag ska nog sluta försöka samla på dem...

/H

Wow... det känns som för 15-20 år sedan när jag spelade Magic: The Gathering. Den fällan orkar jag inte med igen. Nån som är intresserad av lite kort förresten?  ;)

mega_n

Vissa av dessa "unika" mynt har sålts på Ebay för flera tusen dollar !!!!?????

[ironi]Ska vi inte försöka göra ett par sällsynta felpräglingar av vår kära Swea som kan bli värda multum... [/ironi]

Silverräven

Citat från: mega_n skrivet Måndag 18, Februari 2013, 09:58:50
Vissa av dessa "unika" mynt har sålts på Ebay för flera tusen dollar !!!!? ??? ?

[ironi]Ska vi inte försöka göra ett par sällsynta felpräglingar av vår kära Swea som kan bli värda multum... [/ironi]

Vi planerar en felprägling där lejonet ersatts av en liten chihuahua.  ::)

mega_n

Citat från: Silverräven skrivet Måndag 18, Februari 2013, 12:31:58
Citat från: mega_n skrivet Måndag 18, Februari 2013, 09:58:50
Vissa av dessa "unika" mynt har sålts på Ebay för flera tusen dollar !!!!? ??? ?

Vi planerar en felprägling där lejonet ersatts av en liten chihuahua.  ::)

Good one!!!

Mange

Det jag reagerar på är kommersen runt mynten, alla kringprodukter som inte alls stämmer in med "ideologin".

Jag kan köpa faktumet att en DVD med information om SBSS/Silver i allmänhet existerar, denna bör dock säljas utan vidare vinstintresse (då ideologin förespråkar silver över FIAT och farorna med det sistnämnda).
Samt att ju fler som informeras desto fler potentiella kunder finns det för deras produkter, vilket innebär högre försäljning där marginalerna i sin tur kan konverteras till ytterligare silver.

Men där känns det som gränsen mellan ideologi/kommersialism går, att sälja t-shirts, sweatshirts, hoodies, stickers & posters går stick i stäv med budskapet man påstås vilja förmedla.
Antalet frågor dessa genererar är sannolikt inte särskilt många, snarare är det så att merparten av de som frågar över tröjorna inte alls är intresserade av ideologin utan bara vill ha en likadan själv för det "coola" trycket.
Likaså känns det som att man tappar fokus från den huvudsakliga produkten, dvs. silvermedaljerna som är stommen i deras verksamhet.

Slopar man onödigheterna och fokuserar på att få bort de problem som SBSS-serien dragits med (bristande kvalitetskontroll, långa ledtider och strul med betalningar osv.) så skulle det vara ett steg i rätt riktning.
Några av dessa saker har man kommit en bit med, andra är mer eller mindre lika illa idag som vid starten.
Just nu har man exempelvis brist på blanks, trots detta tar man emot ordrar utan minsta problem.
Visst, dom har fler på ingång och håller på att skaffa utrustning för att producera egna.
Men oavsett detta så saknas i dagsläget material att producera redan existerande ordrar, att då fortsätta ta in ordrar och öka backloggen än mer lägger bara sten på bördan och riskerar skapa ytterligare produktionsproblem.

Mer eller mindre alla problem skulle lösas om man slutar drömma om 30 mynt på ett år och börjar fokusera på produkten som är aktuell just nu, att man ser till att försäljningen startar först när man har ett tillräckligt lager att produktionen kontinuerligt kan fylla på lagren.
Inga mer pre orders eller 4-6 olika samtidiga releaser (om man inte kan garantera att det fungerar), Slave Queen & Freedom Girl skulle funnits i lager med åtminstone 30k oz vardera vid release baserat på tidigare siffror.
Sen måste man även komma ihåg att eftersom man helt stoppade direktförsäljning utanför USA så ska parters runtom i världen ha precis lika hög prioritet som inhemska kunder, även dessa måste vid release ha lager och kontinuerligt förses med produkter.
Inkörsproblem är en sak, men nu börjar det bli upp till bevis då man vid detta laget bör vara väl bekant med vad man åtagit sig och vad lösningen på problemet är.

Hoppsan, det blev visst ett lite halvlångt inlägg det här.  ;)

Shiv

Citat från: Mange skrivet Måndag 18, Februari 2013, 15:11:59
Det jag reagerar på är kommersen runt mynten, alla kringprodukter som inte alls stämmer in med "ideologin".

Jag kan köpa faktumet att en DVD med information om SBSS/Silver i allmänhet existerar, denna bör dock säljas utan vidare vinstintresse (då ideologin förespråkar silver över FIAT och farorna med det sistnämnda).
Samt att ju fler som informeras desto fler potentiella kunder finns det för deras produkter, vilket innebär högre försäljning där marginalerna i sin tur kan konverteras till ytterligare silver.

Men där känns det som gränsen mellan ideologi/kommersialism går, att sälja t-shirts, sweatshirts, hoodies, stickers & posters går stick i stäv med budskapet man påstås vilja förmedla.
Antalet frågor dessa genererar är sannolikt inte särskilt många, snarare är det så att merparten av de som frågar över tröjorna inte alls är intresserade av ideologin utan bara vill ha en likadan själv för det "coola" trycket.
Likaså känns det som att man tappar fokus från den huvudsakliga produkten, dvs. silvermedaljerna som är stommen i deras verksamhet.

+1. Denna video beskriver det rätt bra:

1.23 Silver: Buy the Asset, Not the Story

Tror att Chris Duane, killen bakom TruthNeverTold och SBSS-mynten, tjänar rätt bra med pengar på detta.

Tudor

Mynten hade känts mycket mer intressanta om det faktiskt bara var årgångs, och inte massa annat. Det blir lätt lite mjölka-premie-känsla över alla varianter.
Själva huvudutgåvorna är ju riktigt fina annars..

(kan vi vänta oss små utgåvor av freedom girl med annan tatuering?)

erland82

Håller med i vad som sägs, samtidigt gillar jag merparten av mynten än så länge.. MEN man undrar likväl hur faen de tänker ang. tröjor, planscher osv samt hastigheten mellan de olika utgivingarna som uppenbarligen är alldeles för hög.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane