"Vår horkarl till kung" förfalskad enkrona!

Startat av Silverräven, torsdag 05, Juli 2012, 16:29:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Chazsan

Jag hörde också på radio att pengarna skulle gå till välgörande ändamål.

erland82

Säljarens namn verkar nog så suspekt med "kungaexperimentet"  :)

Säkert någon konstskola i farten  :)

edit. . aha välgörenhet..

Vad är pengar?

MrLibertad

Chazsan

Poängen var väl just att det bara fanns åtta stycken, men att endast ett av dessa säljs, och pengarna skall gå till Musikhjälpen. De övriga sju finns nog i samlarhänder redan. Så priset kan såklart gå vart det vill...

Silverräven

Efter att ha insett att jag aldrig skulle kunna få tag i en "vår horkarl till kung", särskilt inte till mitt pris, så gjorde jag om köpesannonsen till en vanlig diskussionstråd och flyttade den :)

// Admin

lordsinner

Antar att fler kommer ge sig in nu då den här mynten har blivit så populär,,,

Shiv

Det var ju en ganska simpel process för att skapa kronan, bara urholkat en existerande och ersatt med ny inre del. Jag kan inte tänka mig att skulle kosta särskilt mycket att skapa sin egen om man nu vill det. Vad gäller samlarvärde så tyckte jag det föll ganska platt då skaparen erkände att hela idén bakom var för att promotea sin konstnärskarriär och skapa massa PR. Det finns inget samlarvärde i denna skapelse, bara en PR-hype som krystats fram för att en person ska få uppmärksamhet och tjäna pengar. Då kan man hellre lägga lite pengar på vettiga och meningsfulla saker som verkligen står för något, tex. Silver Bullet Silver Shield medallion.

kristensson

Citat från: Shiv skrivet onsdag 12, December 2012, 13:41:07
Det var ju en ganska simpel process för att skapa kronan, bara urholkat en existerande och ersatt med ny inre del. Jag kan inte tänka mig att skulle kosta särskilt mycket att skapa sin egen om man nu vill det. Vad gäller samlarvärde så tyckte jag det föll ganska platt då skaparen erkände att hela idén bakom var för att promotea sin konstnärskarriär och skapa massa PR. Det finns inget samlarvärde i denna skapelse, bara en PR-hype som krystats fram för att en person ska få uppmärksamhet och tjäna pengar. Då kan man hellre lägga lite pengar på vettiga och meningsfulla saker som verkligen står för något, tex. Silver Bullet Silver Shield medallion.

Håller helt med dig, bara en medelmåtta till konstnär som tror han blir bättre konstnär enbart för att han kör en pr-kupp.
Dystert se att en medelmåtta inte kan inse att han är en medelmåtta och inte blir en Rembrant enbart för att han får lite pr

mega_n

Citat från: vonGold skrivet tisdag 11, December 2012, 19:07:27
Kan det fortfarande vara intressant?

http://www.tradera.com/horkarlsmynt-auktion_2805_170608654

Tycker det är kul att äkthetsintyg medföljer förfalskningen :-)
Man vill ju inte köpa en oäkta förfalskning...

/H

Silverräven

Citat från: mega_n skrivet onsdag 12, December 2012, 20:36:56
Citat från: vonGold skrivet tisdag 11, December 2012, 19:07:27
Kan det fortfarande vara intressant?

http://www.tradera.com/horkarlsmynt-auktion_2805_170608654

Tycker det är kul att äkthetsintyg medföljer förfalskningen :-)
Man vill ju inte köpa en oäkta förfalskning...

/H

Hade varit mer på sin plats med ett förfalskningsintyg! Där har kineserna mycket att lära...

moonlight81

Ledande bud:61.500 kr just nu  :o  antingen är det bara miljonärer som bjuder eller är det en massa ombud som bjuder för någons räkning för att trissa upp buden  ???

Lofeal

Silverräven

Jag hade hellre föredragit de cirka 11,6 kg silver som slutpriset motsvarar... men nu var det ju tyvärr en liten bit nästan värdelös metall som auktionen handlade om, haha :)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane