Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.

Startat av MrLibertad, Måndag 04, Juni 2012, 11:37:09

Föregående ämne - Nästa ämne

2818181

Citat från: kristensson skrivet onsdag 19, December 2012, 22:10:30
det viktigaste är att man är med i spelet.

Självklart har du helt rätt. Det blir bara lite intressantare under resans gång när man försöker fånga den förbaskade kniven så gynnsamt som möjligt. Och skulle man missa något är ju även det helt OK.

Grimjaur

Citat från: the-end skrivet tisdag 18, December 2012, 19:58:28
Nu är spotten på väg mot 1650 med stormsteg. Alla vet vad det betyder.....................................

Nu ligger den under 1650, kan du förklara för en obildad som jag vad det betyder?  :)

kristensson

Citat från: 2818181 skrivet onsdag 19, December 2012, 22:41:39
Citat från: kristensson skrivet onsdag 19, December 2012, 22:10:30
det viktigaste är att man är med i spelet.

Självklart har du helt rätt. Det blir bara lite intressantare under resans gång när man försöker fånga den förbaskade kniven så gynnsamt som möjligt. Och skulle man missa något är ju även det helt OK.

Tyvärr är det nog så att den mentala biten kan man inte bortse ifrån hur mycket man än försöker

the-end

Citat från: Grimjaur skrivet torsdag 20, December 2012, 16:48:47
Nu är spotten på väg mot 1650 med stormsteg. Alla vet vad det betyder.....................................

Nu ligger den under 1650, kan du förklara för en obildad som jag vad det betyder?  :)

Betyder att det är dags att handla lite. ;D

Sedan finns det lite olika stödnivåer som måste passeras för att det ska gå ner en bit till. Har för mig att den brukar kunna stanna vid 1650 och hålla sig där lite och stablisera sig. Passerar man det utan att nedgången dalar ut  så kommer det att bli en skjuts ner ytterligare längre ner tills nästa stödnivå kommer. Man kan urskilja lite såna detaljer på tabeller och sånt. Sen är jag ingen expert men tycker att det brukar funka på samma sätt som aktier.

Samma med uppgång. Vissa nivåer stöter på patrull och får helst inte passeras men de kan inte alltid hålla emot och då går priset upp istället som en raket. Nu vill man att silver/guld ska ner ifall det går åt skogen i Usa för att uppgången inte ska bli så stor när det väl är dags för silver/guld att klättra igen.

Men detta är bara mina teorier. Ta inte det som fakta. Man måste ju i alla fall tro på något så här till jul 8)

kristensson

Citat från: the-end skrivet torsdag 20, December 2012, 20:04:54

Betyder att det är dags att handla lite. ;D

Sedan finns det lite olika stödnivåer som måste passeras för att det ska gå ner en bit till. Har för mig att den brukar kunna stanna vid 1650 och hålla sig där lite och stablisera sig. Passerar man det utan att nedgången dalar ut  så kommer det att bli en skjuts ner ytterligare längre ner tills nästa stödnivå kommer. Man kan urskilja lite såna detaljer på tabeller och sånt. Sen är jag ingen expert men tycker att det brukar funka på samma sätt som aktier.

Samma med uppgång. Vissa nivåer stöter på patrull och får helst inte passeras men de kan inte alltid hålla emot och då går priset upp istället som en raket. Nu vill man att silver/guld ska ner ifall det går åt skogen i Usa för att uppgången inte ska bli så stor när det väl är dags för silver/guld att klättra igen.

Men detta är bara mina teorier. Ta inte det som fakta. Man måste ju i alla fall tro på något så här till jul 8)

Vad man vet och inte för ett ögonblick glömma är att marknaden är MANIPULERAD, och tack för det.
Det ger ju ett rea tillfälle innan jul för den som är köpsugen

kristensson

Lite tankar från Zerohedge varför guldet nu ligger där det ligger.

http://www.zerohedge.com/print/464385

Grimjaur

Ok, tack för svaren. Alltid intressant och lärorikt när folk utvecklar hur de tänker.  ;D

Får se om man vågar sig på ett guldköp eller om man ska avvakta lite till....  :-\

SoulCrew

Citat från: Grimjaur skrivet torsdag 20, December 2012, 23:09:29
Ok, tack för svaren. Alltid intressant och lärorikt när folk utvecklar hur de tänker.  ;D

Får se om man vågar sig på ett guldköp eller om man ska avvakta lite till....  :-\

Lite beroende på budget kan det vara läge att få iväg en order. Skulle det studsa upp har du i varje fall köpt lite, skulle det fortsätt ner så köpte du kan du köpa mer. Det är oerhört svårt att pricka exakta bottnar. Det är svårare om man med begränsad budget tvingas köpa dyrt guld om man ska dela upp ordern.

Grimjaur

Citat från: SoulCrew skrivet torsdag 20, December 2012, 23:17:44

Lite beroende på budget kan det vara läge att få iväg en order. Skulle det studsa upp har du i varje fall köpt lite, skulle det fortsätt ner så köpte du kan du köpa mer. Det är oerhört svårt att pricka exakta bottnar. Det är svårare om man med begränsad budget tvingas köpa dyrt guld om man ska dela upp ordern.

Det är ju bara så att inte frugan får frispel på mig om det skulle fortsätta rasa, silvret jag köpte i söndags har det ju inte gått något vidare med..  ;)

Som jag skrev i en annan tråd så är Valcambis 50x1g lockande.

SoulCrew

Haha, det är bara så att det kommer en smackdown när man köpt. Närmast en naturlag..
Köp en mexikansk 50 pesos så frågar hon inte vad den kostar ;)

Goldfinger

Guldet nere på årslägstanivåer. Vem trodde egentligen detta för några månader sedan. All fundamenta talar ju ändå för guld och silver.

Men om vi tittar på vad som hände förra året ser vi att mönstret återupprepar sig, upp under hösten för att sedan falla under december. Sen följde ett starkt första kvartal 2012. Låt oss hoppas att mönstret återupprepar sig nästa år.

Om så har vi ett fantastiskt köptillfälle nu :D

kristensson

Citat från: SoulCrew skrivet torsdag 20, December 2012, 23:33:21
Haha, det är bara så att det kommer en smackdown när man köpt. Närmast en naturlag..

Ja det där med frugan är ju ett kapitel för sig.

Min har ingen förståelse varför man ska ha PM drällande överallt när man kan ha pengarna på kontot, dom tar ju ingen plats alls och inte behöver man snubbla över dom.

Köpte för nåt årsedan 1kg Libertad till henne.
Kommentar: Det är ju ett jättevackert mynt men lite opraktiskt det får ju inte plats i portponän.
Har ingen förståelse alls för mitt stackande, däremot har ett av barnen köpt lite eget PM vilket är kul.

Grimjaur

Citat från: kristensson skrivet fredag 21, December 2012, 13:42:08
Citat från: SoulCrew skrivet torsdag 20, December 2012, 23:33:21

Ja det där med frugan är ju ett kapitel för sig.

Min har ingen förståelse varför man ska ha PM drällande överallt när man kan ha pengarna på kontot, dom tar ju ingen plats alls och inte behöver man snubbla över dom.

Köpte för nåt årsedan 1kg Libertad till henne.
Kommentar: Det är ju ett jättevackert mynt men lite opraktiskt det får ju inte plats i portponän.
Har ingen förståelse alls för mitt stackande, däremot har ett av barnen köpt lite eget PM vilket är kul.

Haha, min fruga är inne på samma spår som jag med att det kan vara bra att vara förberedd på sämre tider, allt från arbetslöshet till ett shtf-scenario, men hon har mer intresse för matförråd och dylikt än att det skulle kunna vara bra med lite ädelmetall då oxå.

maggan

Ett fett matförråd hade väl egentligen varit bättre än PM, men det är så svårt att lagra.

Jag köpte för två veckor sen så jag missade denna dippen :(

kristensson

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane