Köpte någon nyss 5000 Maple leafs från LS?

Startat av Elektrikern, fredag 11, Maj 2012, 15:47:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Elektrikern

Hej!
Loggade nyss in på libertysilver.ee/se och såg till min förvåning att kanadensiska Silver Maple inte längre fanns på lager. Om jag inte missminner mig fanns det ca 5000 av dessa igår när jag sist kollade.
Jag la även märke till att de nu har börjat sälja Kanadensiska Guld Maple leafs.

Tror ni den enorma säljordern säger något om hur priset på silver kommer att ändras?
Det kan ju vara ett tecken på att många tror att värdet på mynten kommer att gå upp.

Silverräven

Den enda slutsatsen du kan dra av det är att NÅGON tror att silverpriset skall gå upp. En enda köpare säger inte särskilt mycket, och ingen vet hur det kommer gå närmaste tiden. Det enda man kan göra är att läsa på, fatta sina egna beslut och använda plånboken därefter :)

Silver

Kul! Ligger själv på köpsidan. Tror det är bra läge och lade en köporder så sent som igår, inte från LS dock och inte 5000 oz. :) LS har 5000 Eagles och 5000 Philharmoniker kvar i alla fall.

Elektrikern

Självklart behöver det här ju inte betyda att silverpriset på något magiskt sätt stiger till skyarna.
Jag kan även tillägga att man fortfarande kan köpa silver marples på deras hemsida flr nuvarande pris, man får bara vänta lite längre.
Säger detta för att jag själv är intresserad av att köpa marples från dem när jag tror att nedgången i pris har gått över.

alang

Citat från: Elektrikern skrivet fredag 11, Maj 2012, 15:47:19
Hej!
Loggade nyss in på libertysilver.ee/se och såg till min förvåning att kanadensiska Silver Maple inte längre fanns på lager. Om jag inte missminner mig fanns det ca 5000 av dessa igår när jag sist kollade.
Jag la även märke till att de nu har börjat sälja Kanadensiska Guld Maple leafs.

Tror ni den enorma säljordern säger något om hur priset på silver kommer att ändras?
Det kan ju vara ett tecken på att många tror att värdet på mynten kommer att gå upp.

5000 Oz = 1 Silverkontrakt, givetvis en ansenlig mängd att göra i ett köp, men det finns köpstarka personer, dock tycker jag att överlag så förvånas istället jag över hur otroligt små lager återförsäljarna faktiskt har. Det är väldigt ofta man ser att det är helt slut på monsterboxar hos samtliga återförsäljare och att det tar några dagar innan dessa åter finns att se i sortimentet!

alang

Redan efter en vecka med priser under 30 usd/Oz börjar det bevisligen bli mycket svårt att köpa på sig fysiskt silver, ska bli intressant att se vad som händer efter nästa vecka.

kristensson

Citat från: Elektrikern skrivet fredag 11, Maj 2012, 15:47:19
Hej!

Noterar också att de sålt slut på Libertad 1 kg mynt

Sarek

Känns lite märkligt att om någon ville ha 10 mosterboxar på ett bräde, att den personen bara köpte Maples och inte tog med några boxar Silver Eagle också. Den mängden Eagles är i stort sett oförändrad från igår. Eller om det är någon annan anledning att allt försvann över en natt.
Antalet 1 kg Libertad var f.ö. endast 7 st. från start.

gardener

Tror att vi bara har sett början av stora köp. När kapitalstarka investerare väljer fysiskt guld/silver blir det åka av. Redan nu erbjuder Guldcentralen lagring, men med ett minimum på 10KG!!! guld.

SilverSven

Nu har Liberty Silver Estland slut på Silver Eagles också..

Elektrikern

Börjar misstänka att de säljer iväg till andra återförsäljare när de får slut på sina lager. Jag är inte helt säker men jag tror de hade ca 6000stycken av silver Eagles igår.

MrLibertad

En annan variant är att dom kan plockas bort för att silvret inte är prissäkrat.

Notera att jag säger bara att det kan förekomma, inte att det är så.

Kan förekomma om leverantörens leverantör inte kan skaka fram produkter. Man kan således inte tjäna pengar på att fylla på lagret med leverantösspreaden.

Sarek

Tittar man i dag så står det citat: " Vi har endast 5475 st. Amerikansk Silver Eagle" . Men det finns ingenting tillgängligt i lager, utan det  är den mängd som är beställningsbart. Jag tror det är så att när det igår stod: "Tillgänglighet: I lager" så hade de i går en monsterbox och någon tub till tillgängligt, samt det övriga som var på väg in. När då mängden, motsvarande en monsterbox + någon tub till, såldes som var i lagret så markerades det sedan från "I lager" till "På väg". Så mer än så var det inte som såldes. Det är min förklaring.

alang

Intressant att lagren är såpass tunna, känns som att få tag i en större mängd säg 5-10 monsterboxar genom konventionella återförsäljare är totalt ogenomförbart i nuläget, det verkar ju t.om vara omöjligt att få tag i en enda.

Elektrikern

Citat från: alang skrivet onsdag 16, Maj 2012, 15:26:27
Intressant att lagren är såpass tunna, känns som att få tag i en större mängd säg 5-10 monsterboxar genom konventionella återförsäljare är totalt ogenomförbart i nuläget, det verkar ju t.om vara omöjligt att få tag i en enda.

Det är absolut inte ogenomförbart. LS har 5000 philiharmonics kvar tillexempel. Sen kan man ju beställa Eagles eller Marples nu också, man får bara vänta lite längre på att de ska levereras. Jag håller mig dock fortfarande från att köpa. Känns som att priset kommer sjunka ännu lägre.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane