Förstagångsinvestering

Startat av JohanL, lördag 07, April 2012, 20:18:55

Föregående ämne - Nästa ämne

JohanL

Flyttar mig häråt för att säkerställa sista tipsen innan jag beslutar mig till fullo vad det blir. Jag kommer lägga 20'-40' inledningsvis. Hur skall man disponera dem? Satsar man på rör maples exempelvis, delar man upp det. Vad är gångbart? Jag är regelbundet i Oslo & kan handla där om det skulle vara aktuellt.

Tacksamt,

silverfisken

du har ju länk till goldsource.no här ovan. de håller väl till i oslo, köp av de. bra aktör. maila och fråga om du kan hämta där..

MrLibertad

Citat från: JohanL skrivet lördag 07, April 2012, 20:18:55
Flyttar mig häråt för att säkerställa sista tipsen innan jag beslutar mig till fullo vad det blir. Jag kommer lägga 20'-40' inledningsvis. Hur skall man disponera dem? Satsar man på rör maples exempelvis, delar man upp det. Vad är gångbart? Jag är regelbundet i Oslo & kan handla där om det skulle vara aktuellt.

Tacksamt,

Det tycker jag låter som en utmärkt första investering. Maples är en mycket bra grund att börja med om du frågar mig.

Och som Silverfisken säger, använd dig av rabattkoden ovan så får du dessutom 1% rabatt på mynten.

Det är inga problem att hämta ditt silver, det är bara att kontakta Goldsource och gör upp det med dom efter beställning.

Gunnarsson

Tekniskt sett smugglar man väl mynten när man tar dem till Sverige sen? Vas händer om man åker fast i tullen?

kristensson

Köp Maples eller Eagles det som du får bäst pris på.
De är välkända och kanske lättare att avyttra när den dagen kommer

Det där med att passera tullen är en samvetsfråga som man själv får svara på

Ades

Tullen bryr sig antagligen mest bara om knark, vapen och hårdare saker..

JohanL

Troligen, det känns långsökt att man skulle torska när det inte rör sig om någon jätteöverträdelse penningamässigt. Finns det inga andra 1oz man kan krydda med för variationens skull, tips på vackra & i mer begränsade upplagor?

SoulCrew

GoldSource har inte så stort urval. 1 oz har de nog bara eagles, maples och philharmonics. Pratar du om och beställa från Tüskland finns det massor att välja på. Lunar, kookaburra och koalor brukar vara populära val, gold source har sådana men bara i större storlekar.
Andra alternativ är britannias, pandor, elefanter och african wildlife. De kostar lite mer per mynt men brukar få premie över tid.

mowi_af

Om du har en vän med adress i Oslo så tycker jag du skall beställa momsfritt till Norge från Tyskland.

När jag började körde jag mest Maple-rör för alla pengar men nu föredrar jag som SoulCrew lite andra mynt som Britannias, Canadian Wildlife, Fiji Taku, Somali Elephant etc som du kan få tag på till nästan samma pris som Maples och Philharmonics.

Tex beställde jag lite mynt från PhilaBerlin och forumsponsorn Silber-Werte nyss. Det är lite roligare. Se på www.gold.de vad du tycker är snyggt och beställ det du gillar. Känns det osäkert så är ditt säkra bet som sagt GoldSource. Lycka till!

JohanL

Stort tack för all vänlighet & hjälp. Blir ett nöje att komma igång! :)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane