Varning för nykomling

Startat av Kristoffer, fredag 06, April 2012, 14:35:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Kristoffer

Hejsan!

Har lusläst så gott som varenda tråd i hela forumet, och tänkte att nu är det väl dags att registrera sig! Jag heter som användarnamnet antyder Kristoffer, bor i Västerbotten och börjar närma mig 30.

Har på senare tid upptäckt att det kan vara en bra idé att börja spara undan en del, och tycker att ädelmetaller känns lämpligt! Är personligen extra förtjust i guld och tackor, men budgeten tillåter nog mest silver så här i början. Mynt måste jag läsa på lite om innan jag kan köpa något, tror jag... Jag är väl dock lite fast i "så många gram per krona" tänket.

Jag upptäckte iaf "Year of the Dragon" myntet via forumet, och det blir nog den första "måste ha" grejen i denna nya besatthet :) I och med att jag är helt ny på detta så kommer jag troligtvis att komma med en hel del idiotiska frågor!

Annars så tar jag gärna emot tips på lämpliga inköp för att komma igång, eller om någon medlem har något intressant att sälja! (Skicka gärna PM om ni har något skoj)

Tack för mig

Gunnarsson

Välkommen! Om du vill ha så många gram per krona som möjligt är det nog inte Lunar dragon du ska köpa. Å andra sidan är det fina mynt, och samlarvärde är ju också ett värde, även om det kanske inte står sig lika bra i dåliga tider.

Kristoffer

Tack Gunnarsson!

Hehe, ja lite motsägelsefull var jag ju allt där :) Den delen av mig som tror sig vara smart går efter gram per krona, men om jag ser något som antingen är jäkligt snyggt (typ Lunar Dragon), är allmänt häftigt eller har en intressant histora så tänker jag helt annorlunda. Då mår man nog inte lika dåligt heller vid eventuell förlust :) Samlarvärde ska man ju ej heller glömma.

mfm

MrLibertad

Tjena Kristoffer och välkommen till forumet, hoppas du kommer att trivas.

Kristoffer

Citat från: mfm skrivet fredag 06, April 2012, 14:55:02
Du menar förstås det riktiga "year of the dragon"-myntet?

Jag är nybörjare, jag vet inte ens själv vad jag menar :D Men det du länkade till har jag faktiskt aldrig sett förr, jag tänkte på denna: http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=52.msg7003#msg7003 men det kanske är något helt annat?

Silverräven

Välkommen hit!

Kul att du har lusläst forumet och till slut valt att få delta i gemenskapen :)

Kristoffer

MrLibertad och Silverräven, tack så mycket!

Silver

Välkommen Kristoffer! Är också mest för "så mycket silver för pengarna som möjligt". Men intresserar mig ändå för de olika mynten som diskuteras här. Inte omöjligt att jag fastar i det träsket vad det lider. Hursomhelst, kul att du reggat dig! :)

Gunnarsson

Själv kom jag till forumet för att jag tänkte köpa guldmynt så nära spot som möjligt, och nu har jag istället en ganska brokig samling silvermynt :-)

slamman23

Haha läste rubriken och tänkte nu är det nån som håller på med skumrask.
Välkommen! Börja stacka

walkingliberty

Välkommen till forumet  :)
Om du vill ha så mycket silver för pengarna som möjligt så köp sånna här:
http://www.libertysilver.se/kopa/produkt/ls_2011
Liberty silver har lagerensning på silvermynt just nu.

silverfisken

Citat från: walkingliberty skrivet lördag 07, April 2012, 16:21:27
Välkommen till forumet  :)
Om du vill ha så mycket silver för pengarna som möjligt så köp sånna här:
http://www.libertysilver.se/kopa/produkt/ls_2011
Liberty silver har lagerensning på silvermynt just nu.

det märks du jobbar för de, köp inte där, dyra mynt...

walkingliberty

Haha ;D det gör jag inte...
Men jag tyckte att det var ett bra erbjudande, annars så rekommenderar jag att handla från tyskland eller Norge.

silverfisken

köper man ett mynt därifrån blir kostnaden 307 kr..Man kunde fynda på liberty innan godsakerna tog slut, speciellt fiji taku..

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane