Ny medlem

Startat av Sudde, torsdag 07, December 2017, 16:38:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Sudde

Hej!

Ny medlem här och som "gammal" guldgrävare så är ju intresset för guld stort och om två månader så kommer det en ny liten guldgrävare till världen,min son. :)
Dragit igång lite månadspar i fonder men såklart måste ju grabben ha lite guld när han växer upp. fick tips om denna sida av Mr Guldbob . Ös gärna på med tips och tänk om att spara i guld .

Ha det gott!

/Stefan
Redigera inlägg

I_am_mine

Välkommen Sudde!

Nu blev jag nyfiken på "gammal guldgrävare" Har det varit som hobby eller har du jobbat inom någon gruvverksamhet?

Birka

Sudde

Gammal var väl att ta i ! haha!
Nja men pysslat lite på hobbynivå i 6-7 år nu och grävt och prospekterat runt lite i Sverige från Norr till Söder,Skottland samt Norge. Gjort lite fynd men vunnit än mer vänner och erfarenheter. :)

Citat från: I_am_mine skrivet torsdag 07, December 2017, 16:49:38
Välkommen Sudde!

Nu blev jag nyfiken på "gammal guldgrävare" Har det varit som hobby eller har du jobbat inom någon gruvverksamhet?

Repairman

LeGo

9darter

Rackham

SoulCrew

Min grabb är ett och ett halvt nu. Dvs, han är född i apans år så jag köpte på mig apmynt.

Och välkommen.

toblov

Bosse68

Varmt välkommen till forumet

mrSju

Citat från: Sudde skrivet torsdag 07, December 2017, 16:38:13
Hej!

Ny medlem här och som "gammal" guldgrävare så är ju intresset för guld stort och om två månader så kommer det en ny liten guldgrävare till världen,min son. :)
Dragit igång lite månadspar i fonder men såklart måste ju grabben ha lite guld när han växer upp. fick tips om denna sida av Mr Guldbob . Ös gärna på med tips och tänk om att spara i guld .

Ha det gott!

/Stefan
Redigera inlägg

Berätta lite om dina guldgrävar-äventyr. Sånt gillar jag att läsa om. Har föreslagit för min fru att vi ska sälja allt vi äger för att bo och vaska guld nånstans i norrlands djupaste skogar. Konstigt nog tycker hon att jag är helt dum i huvet. Har själv bara besökt Ädelfors och fått köpt en vaskpanna.

Har du gjort några fina fynd? bilder?

jumu

Mange

Välkommen till forumet.  :)

Sudde

Citat från: mrSju skrivet torsdag 07, December 2017, 21:33:26
Citat från: Sudde skrivet torsdag 07, December 2017, 16:38:13
Hej!

Ha det gott!

/Stefan
Redigera inlägg

Berätta lite om dina guldgrävar-äventyr. Sånt gillar jag att läsa om. Har föreslagit för min fru att vi ska sälja allt vi äger för att bo och vaska guld nånstans i norrlands djupaste skogar. Konstigt nog tycker hon att jag är helt dum i huvet. Har själv bara besökt Ädelfors och fått köpt en vaskpanna.

Har du gjort några fina fynd? bilder?

Hej!
tycker att du ska gå in på Guldforum.se och skaffa en profil där,finns många historier och tips o trix  ,och tillslut bitter guldfebern tag i dig med ;) Sen ska du ta dig ner till Ädelfors på säsongsstarten som brukar vara runt valborg. mycket skoj !!!

Mina fynd har varit lite varierat :) profilbilden jag har här är ett fynd ;)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane