Ny medlem (jumu)

Startat av jumu, torsdag 19, Oktober 2017, 07:24:45

Föregående ämne - Nästa ämne

jumu

Hej alla! Att hoppa på tåget sent är väl ett understatement av stora mått då jag ändå jobbat med guld och silver tidigare i många år (smed)... Gillar ädelmetall (och har en ganska dyster syn på framtiden) så började googla runt för ett tag sedan. Hittade detta forum där jag gästat hittills och har haft stor hjälp med att planera hur jag skall komma igång med mitt sparande. Provade lite svenska leverantörer först och tycker att Guldcentralen verkar säkra men något dyra. NorskSvensk har inte så mycket sortiment i mindre vikter. Tavex har jag handlat lite ifrån, lite osams med dem vad som kan kallas nypräglat... Liberty verkar vara i nån fejd med myndigheter just nu. Momsen på silver var tråkigare än jag fattade från början, efter tips härifrån hittade jag goldsilver.be vilka jag kommer att handla mer av. Kommer att köra på "goverment issues" med låg premie och mynt på 1 oz. Har börjat med Maples, några ASE, några philharmonic och silver kangaroo. Några tackor och en guld maple. Får försöka att ta detta på lång sikt och hoppas få ihop en liten samling till barnen åtminstone. Mycket spekulationer är det om hur det kommer att arta sig med metallerna, man får gneta på o försöka köpa billigt när man kan. Tack för insläpp, vi hörs.

Bosse68

9darter

mega_n

Välkommen Jumu!

/H

toblov

LeGo

I_am_mine

Välkommen!

Är du möjligtvis guld eller silversmed?

Jag är lite fascinerad av smide och om jag nån gång får för stor tomt ute på vischan så vill jag ha en egen smedja

Birka

Blåkrona

jumu

Tack alla! Jobbar inte som guldsmed nu men har väl inte släppt tanken på egen smedja. 

Krugerangel

Välkommen.
Alla ångrar att dem inte köpt tidigare. Och dem som har sålt av ångrar att dem sålde.
Silver är fortfarande jordklotets billigaste tillgång(asset ).
Guld tuffar på och slår börsen, valutor, fastigheter och även skog och mark.....över tid.
Så det är bara att stacka på.
Billigast metall hittar ni alltid genom att handla från privatpersoner t.ex här på forumet.
Det är alltid någon som behöver sälja av.
Och det gynnar den inhemska ekonomin mer än skeppa pengarna till tyskland eller belgien som en äkta individualistisk globalist kapitalist.

Välkommen och lycka till.....

jumu

Tack! Ska absolut hålla utkik efter det som säljes här på forumet. Kommer säkert med många frågor också. Är det någon som har frågor om guld/silversmide så kan jag bistå.

jumu

Men det är ju off topic, kom jag på... Nåja. Hörs

Mange

Repairman

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane