Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot

Startat av alang, tisdag 06, Mars 2012, 16:57:02

Föregående ämne - Nästa ämne

maggan

själv är jag kluven till priset, går det ner blir jag glad för då kan jag shoppa mer, går det upp stiger det jag redan har och jag blir glad då med.

Kungsleden

Citat från: Ebenezer skrivet lördag 02, Mars 2013, 19:25:26
Det är bara att hoppas att folk håller sig lugna och att priset fortsätter ner. Tror dock att det finns risk för att folk i allmänhet får upp ögonen för guld och silver så priserna går upp i USA. Har ju varit snack om att folk börjar leta alternativa valutor och liknande.  :-\

http://www.berkshares.org/
Lokal valuta i USA

.....f.ö. "priset" ska upp.... Valutakriget kommer och silvret blir allt dyrare att bryta och den industriella efterfrågan kommer öka...tror jag iaf   ;)

Ebenezer

Citat från: Kungsleden skrivet lördag 02, Mars 2013, 20:07:29
Citat från: Ebenezer skrivet lördag 02, Mars 2013, 19:25:26
Det är bara att hoppas att folk håller sig lugna och att priset fortsätter ner. Tror dock att det finns risk för att folk i allmänhet får upp ögonen för guld och silver så priserna går upp i USA. Har ju varit snack om att folk börjar leta alternativa valutor och liknande.  :-\

http://www.berkshares.org/
Lokal valuta i USA

.....f.ö. "priset" ska upp.... Valutakriget kommer och silvret blir allt dyrare att bryta och den industriella efterfrågan kommer öka...tror jag iaf   ;)

Har också sett Berkshares, gillar konceptet  :). Och ja, jag tror också att priset på silver kommer gå upp.

mithril_hunter

Jag hoppas själv och tror faktiskt att priset kan gå ner till 15 dollar per uns. På 10 till 25 års sikt tror jag dock att silverpriset kan nå 500 dollar per uns. Om jag då nu kan investera 110.000kr på silver och få 1000 oz istället för 500 oz betyder det att jag kan casha in när det når målkursen och få 3,2 mill svkr istället för 1,6 mill kr (dagens växelkurs).

Visst silver kanske inte når 500 dollar/uns men vi snackar lång tid och faktiskt så skulle det kunna nå högre än 500 dollar/uns. Nu räknar jag reell ökning så ifall dollarn hyperinflaterar så kanske 500 dollar är värt mindre än 15 dollar idag men jag räknar/hoppas alltså med denna ökning realt med korigering för inflationen.

Om man köper fysiskt så är man långsiktig och ser kursnedgångar som en gåva  :D

Såvida man inte då redan sitter med 100 kilo silver och inte tänker investera mer i metallen och bara väntar/hoppas på att kursen ska rusa.  :-\

Destecado

Den allmänna kunskapen om silver, ekonomi och den industriella funktionen för silver får mej att tro att silver kommer aldrig gå ner till 15 dollar/oz. Det kan sjunka pga smack downs från storbankerna men 2 månader senare kommer priset vara lite högre igen.

Ebenezer

Na, 15 dollar tror jag inte kommer hända. Tvivlar på att priset kommer gå ner till 20 dollar, men man kan ju alltid hoppas  ;)

Arg

Även om det skulle smackas ner till 15$ så tror jag att det skulle vara mycket svårt att få tag i fysiskt silver till samma premier som idag.
Många stora återförsäljare  har sannolikt köpt in silver de senaste åren för betydligt högre än $15 och som kommer vägra att sälja med förlust.

Silvermånen

Ta det bara lugnt ang. silverpriset  det kommer att vända uppåt det är bara tiden som är svårt att gissa jag köper då på mig mer för att min tro på metaller är stark inget har förändras ute i vår omvärld , som gör att man känner att man vill sälja sina metaller jag köper då mer.

WhiteWash

Jag hade hoppats på att kunna köpa ännu billigare guld och silver nu när Cypern-krisen drar igång ack så fel jag hade.

maggan

det är billigare nu. bara en tillfällig topp som av någon anledning slogs ner, när JPM och gänget sov. Detta borde leda till en rejäl spin uppåt om nu det tillåts av the bad guys.

Tudor

Jag tror man bör skynda sig nu när Cypern-krisen är ett faktum - guld och silver kan sticka iväg och vem vet om det blir REA igen?

Tudor

Nu, i skrivande stund, sticker silvret iväg rakt upp - får vi se om det bara är en puff eller om det verkligen händer något nu.

Shiv

Personligen inte imponerad av 1.7%... Fortfarande en bra bit lägre än det var i Januari.

Bitcoin däremot... Gått från 300:- till 500:- senaste veckorna...där kan vi snacka reaktion på cypern.

Ebenezer

Citat från: Shiv skrivet torsdag 21, Mars 2013, 14:48:19
Personligen inte imponerad av 1.7%... Fortfarande en bra bit lägre än det var i Januari.

Bitcoin däremot... Gått från 300:- till 500:- senaste veckorna...där kan vi snacka reaktion på cypern.

Vad har Bitcoin med Cypern och göra?
Och på vilket sätt är Bitcoin inte en pyramidbluff?

mega_n

Off-topic. Fortsätt i bitcointråden. Detta diskuterades just där...

http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=2040.msg22466#msg22466

/Mod

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane