Vallokalerna öppnar på ÄF! Trump eller Clinton?

Startat av jerseph, tisdag 08, November 2016, 11:48:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Vem skulle ni rösta på om ni fick rösta i det amerikanska presidentvalet?

Donald J. Trump
26 (61.9%)
Hillary Clinton
4 (9.5%)
Jill Stein
1 (2.4%)
Gary Johnson
3 (7.1%)
Ingen/blankröst
8 (19%)

Antal personer som röstat: 42

jerseph

Nu öppnar vallokalerna i USA och då tänkte jag att det hade kunnat vara lite kul att hålla ett eget litet presidentval här på ädelmetallforum!

Så, helt enkelt, vem skulle ni rösta på om ni fick rösta i det amerikanska presidentvalet?

Brageson

jerseph

Citat från: Brageson skrivet tisdag 08, November 2016, 11:53:53
[X] Ingen, båda huvudkandidaterna är tokar.
¨

Tänkte inte så långt att man hade det valet också ;) lade till det alternativet nu.

Silvern

Jag vet ingenting om Gary eller Jill, men antagligen någon av dem som en missnöjesröst

Silverräven

Gollum

Ska jag tolka "mellantiden" som att Trump kommer att få guld/silverpriserna att stiga?

ífing

Trodde de bara hade de två idioterna att välja mellan.
La rösten på Gary, annars är jag mer inne på rösta blankt.

maggan

Trump, den enda av de två (i praktiken) valbara som inte är bevisat galen.

Odalmannen

Trump! Måtte han föra USA i en mer protektionistisk riktning. Det bästa med honom under valrörelsen är att han stått upp mot vänsteretablissemanget och inte backat en tum, vilket inspirerat och givit hopp till många amerikaner. 

Skön Trump-supporter
! No longer available

Laban

verkligen ett spännande röstresultat här  på ÄF

Silverräven

Citat från: Laban skrivet tisdag 08, November 2016, 20:23:00
verkligen ett spännande röstresultat här  på ÄF

Spännande men inte särskilt förvånande egentligen. Vi som hänger här får betraktas i genomsnitt som någon form av dissidenter till den rådande ordningen, vilket rent sannolikt gör att folk här bör vara kritiskt och konservativt lagda i förhållande till befolkningen som helhet. Således är åtminstone inte jag så förvånad över resultatet :)

Go Pepe!

Unmanipulatable

Citat från: Odalmannen skrivet tisdag 08, November 2016, 19:02:33
Trump! Måtte han föra USA i en mer protektionistisk riktning. Det bästa med honom under valrörelsen är att han stått upp mot vänsteretablissemanget och inte backat en tum, vilket inspirerat och givit hopp till många amerikaner. 

Skön Trump-supporter
! No longer available

Protektionism är ju egentligen något som jag uppfattar som främst en ekonomisk term. En kollektivism som skjuter en själv i foten. Jag tror inte du menar så.
Jag tror att du vill bevara nationell suveränitet, självbestämmande , självständighet och rådighet över det egna landet samt kulturell identitet!
Jag kämpar för dessa saker främst för att jag inte kommit på något bättre sätt att komma ifrån toppstyrningen och centralplaneringen i global skala. Den globalismen som nu skördar offer dag för dag är den dåliga varianten av globalism. Det finns bra globalisering när vi är vänner och bedriver handel men detta är totalt ointressant för den faktiska eliten.   
Även om jag inte tror att Trump är tillnärmelsevis så protektionistisk som många inkluderat folk här på forumet utågår ifrån så tror jag själv inte Trump har den helgjutna konsekventa ideologin som tex Ron Paul har.  Trumps argument är simplare och går hem hos folk som inte orkar tänka fullt så djupt som man borde för att ens har rösträtt.  Men rent känslomässigt så har jag lite av en man-crush på Donald Trump måste jag säga...  Störtskön gubbe hahah.   Trump har sagt flera gånger att han älskare frihandel. Har skrivit detta i mina inlägg omTrump Mannen myten legenden
Bedrövligt att några på forumet har valt Hillary Clinton.. nu lär väl fler göra det bara för att retas.  Är det alltså inloggade medlemmar här som röstar på Clinton? Skrämmande! I bästa fall är det inte människosynen som brister utan mer att man är lurad. Då finns det ju hopp i alla fall.
Varför skulle någon vilja ha en tjuvaktig mordisk manipulativ mytoman som president ?

Ang videon. Personligen så upplever jag att min nyfikenhet väcks lite extra av sådant som man inte får prata om. Den där videon var ju låååångt bortom politiskt inkorrekt.
Tex om en Sverigedemokrat vid en given tidpunk säger sådant som de andra partierna säger ett halvår senare...då måste plötsligt Hitler , 1930-talet,  järnrör och kängor avhandlas. Lite så är det nog med denna video...fast meeeeeer
At kritisera oligarkin är ofta väldigt dåligt för karriären.

clemens

Den som röstar har ingen rätt att gnälla! Min infantila dröm är 0% valdeltagande både där och här! :)

jerseph

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane