Oseriösa säljare på Tradera.

Startat av MrLibertad, onsdag 04, Januari 2012, 20:48:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Sarek

Auktionen är nedstängd.

Auktionen du försöker visa har stängts ner och är inte längre tillgänglig.

Det tog lite längre tid denna gång, men jag tror inte att någon hann köpa det "billiga", Napoleon III 5 francs, guldmyntet.

Silvergrabben

Tankar om koppartackor i guld- & silvertackor kategorin? Kan ju inte bara vara jag som stör mig på dessa.. Fungerar inte att söka "-koppar" som på ebay och google heller.. Mailade tradera om ämnet och får se om dom svarar..

Sarek

Det är många på detta forum, inklusive mig själv, som stört sig på vad som läggs ut under kategorin "Guld- & Silvertackor" på Tradera. Allt övrigt som inte är guld och silver, t.ex. alla olika former av guld och silverpläterade tackor.
Vi har mejlat dem och bett dem flytta sådant till en avdelning för sig, men det har gått mycket trögt, och till slut så ger man upp. Jag ser nu att det finns en avdelning för guld resp. silverpläterat, kanske efter våra påtryckningar, och man kanske skulle börja mejla dem igen om att flytta den pläterade dyngan dit. Men antagligen tjänar Tradera bra på att ha dessa objekt på ett mer besökt ställe, och du vet ju vad som är viktigast för dem.

Jag ser på ebay att de har en avdelning för "Other Metal Bullion" > Copper Bar.

Det finns inte på tradera, men det borde de ju ha.
Bra att du är på dem, men återigen så är det nog samma sak här som med det pläterade...

Silvergrabben

http://www.tradera.com/heraeus-silvertacka-500-gram-auktion_302605_185331776

Omdöme på säljaren är 31 nöjda kunder och 5 negativa, hur vågar någon handla av en sån här tjomme? Känn lite väl billigt också, lite över 127kr / troy ounce villet är UNDER spot. Näee vet du vad.. Hoppas ingen härifrån blir lurad nu bara.. Kan ju vara äkta också men jag drog örona till mig ganska omgående..

Silvergrabben

Citat från: Guld_500 skrivet Måndag 01, Juli 2013, 17:08:22
Citat från: Silvergrabben skrivet Måndag 01, Juli 2013, 16:48:34
http://www.tradera.com/heraeus-silvertacka-500-gram-auktion_302605_185331776

Omdöme på säljaren är 31 nöjda kunder och 5 negativa, hur vågar någon handla av en sån här tjomme? Känn lite väl billigt också, lite över 127kr / troy ounce villet är UNDER spot. Näee vet du vad.. Hoppas ingen härifrån blir lurad nu bara.. Kan ju vara äkta också men jag drog örona till mig ganska omgående..

"Känns billigt också"  :)
Det känns som du lallar lita här.
Detta är en auktion, av dessa brukar dem flesta avgörande buden brukar komma in sista 5-1 minuterna.
Jag dömer ingen på dina premisser...chilla lite nu noob.
Lallar, vad betyder ens det? Du dömmer inte Traderahandlare efter deras omdöme? Jaja, själv använder jag sunt förnuft vid onlinehandel och skulle inte betala tusentals kronor till någon som fått omdömen som "Mycket dåligt, svarar inte" på en site som Tradera...

Silvergrabben

Citat från: Guld_500 skrivet Måndag 01, Juli 2013, 17:33:49
"Jaja, själv använder jag sunt förnuft vid onlinehandel och skulle inte betala tusentals kronor till någon som fått omdömen"

Den 25:e Juni 2013:
"Hejsan forumet! Precis handlat mina första silvermynt!"

LOL
"..som "mycket dåligt" och "hör inte av sig".
Man kan inte handla andra saker på nätet än silvermynt, eller?

Sarek

Citat från: Guld_500 skrivet Måndag 01, Juli 2013, 18:26:50
vad gäller här egentligen för att kalla någon det som ovan?

Och vad skrev postaren?

CitatOmdöme på säljaren är 31 nöjda kunder och 5 negativa, hur vågar någon handla av en sån här tjomme?

Det är inte så mycket att säga om saken tycker jag. Det är några funderingar om en säljare med tidigare mottagna dåliga omdöme. Var och en får slutligen själv avgöra vem man vill handla med.

Och vad gäller själva auktionen så har ju köparen gjort ett riktigt klipp ifall denne får hem vinsten en 1 kg Geiger silvertacka med certifikat för 4379. Jag tror att ifall säljaren haft bättre renomé på sin profil så hade priset blivit mycket högre.

mega_n

mega_n

Citat från: Guld_500 skrivet Måndag 01, Juli 2013, 19:13:12
Citat från: Sarek skrivet Måndag 01, Juli 2013, 19:01:10
Citat från: Guld_500 skrivet Måndag 01, Juli 2013, 18:26:50
vad gäller här egentligen för att kalla någon det som ovan?

Och vad skrev postaren?

CitatOmdöme på säljaren är 31 nöjda kunder och 5 negativa, hur vågar någon handla av en sån här tjomme?

Det är inte så mycket att säga om saken tycker jag. Det är några funderingar om en säljare med tidigare mottagna dåliga omdöme. Var och en får slutligen själv avgöra vem man vill handla med.

Och vad gäller själva auktionen så har ju köparen gjort ett riktigt klipp ifall denne får hem vinsten en 1 kg Geiger silvertacka med certifikat för 4379. Jag tror att ifall säljaren haft bättre renomé på sin profil så hade priset blivit mycket högre.

Du refererar till en annan auktion, 1 kg Geiger?, jag trodde vi pratade om 500 g Heraueus?

Samma säljare...

Och kan du inte sluta dumma dig nu Guld_500. Annars raderar jag hela denna ickediskussion...
Det tillför inget mer. Du har gjort ditt inlägg eller 6 st eller så. Räcker inte det...

Sarek sammanfattade det bra.

/H

Sarek

En högkvalitativ inplastad tacka med certifikat som gick till fyndpris av samma säljare.

Kolla här!

Silvergrabben

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ended=1&alias=Karami
Där kan du se att det är samma säljare.
Tyst nu med dig Guld_500, jag började med att ställa en fråga gällande huruvida folk vågade handla av någon med dom omdömena. Jag sa inte att han var oseriös.

Silvergrabben

Handlar nog mera om att du uttrycker dig så otrevligt och omoget. "LOL" "noob" etc. Hade du sagt det i vanligt "tal" som konstruktiv kritik till mig hade jag i större utsträckning tagit till mig det du ville förmedla, och kanske ändrat min egen åsikt i frågan.
Med vänliga hälsningar, SG.
Ps. Förlåt för OT - ville bara ge lite konstruktiv kritik.
Finns i framtiden på PM om du vill fortsätta "diskussionen".

Sarek

Citatjag ser fortfarande inte med hjälp av den länken hur det är samma säljare.

Titta på Säljs av: NN

Elementary my dear Watson

Guld_500

Citat från: Sarek skrivet Måndag 01, Juli 2013, 20:16:52

Varför har jag så svår med sådana inlägg, jag lackar när det bara är FEL.

"Säljs av" är tomt, han säljer inget just nu.
Om jag söker på "Sålt av" så hittar jag rätt. Där är tackan för 4300 nånting.

Men med dina instruktioner är det fan inte "Elementary my dear Watson" :-)

mega_n

Citat från: Guld_500 skrivet Måndag 01, Juli 2013, 20:25:23
Citat från: Sarek skrivet Måndag 01, Juli 2013, 20:16:52

Varför har jag så svår med sådana inlägg, jag lackar när det bara är FEL.

"Säljs av" är tomt, han säljer inget just nu.
Om jag söker på "Sålt av" så hittar jag rätt. Där är tackan för 4300 nånting.

Men med dina instruktioner är det fan inte "Elementary my dear Watson" :-)

Klicka på den här länken : http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ended=1&alias=Karami
Eller klistra in URL i din browser. Om det inte funkar är det något fel i din ände....

Länken visar avslutade auktioner från just denne säljare. Och där syns båda de diskuterade tackorna...

/H

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane