Dokumentärer/Föreläsningar/Intervjuer

Startat av devetu, onsdag 30, November 2011, 20:58:37

Föregående ämne - Nästa ämne

trolljägarn

Här är en tänkvärd film om indoktrinering som jag tycker alla borde se.
Om man vill ta bättre kontroll över sina uppfattningar och tankar så bör man fördjupa sig i detta ämne. Att läsa boken "påverkan" av Henrik Fexeus är en bra början. Man kan även söka på youtube efter "indoctrination". Detta är lite utanför ämnet, och jag sticker nog ut näsan lite med tanke på att jag är ny här, men det är ett viktigt ämne och det har viss relevans.
Filmen är gjord av Chris Duane, killen bakom Silver Bullet Silver Shield, och visar hur skolsystemet och media indoktrinerar oss att lita på samhället, staten och auktoriteter. T.ex. finanssystemet och ekonomerna, statens pengasystem osv.

27. Your Indoctrination

Den är bara elva minuter, lite av en aptitretare för ämnet.

Baltikinkasso

Frederyck

En av mina favoritartister alla kategorier, Frank Zappa har sagt en hel del tänkvärt:

"Drop out of school before your mind rots from exposure to our mediocre educational system. Forget about the Senior Prom and go to the library and educate yourself if you've got any guts. Some of you like Pep rallies and plastic robots who tell you what to read. Forget I mentioned it. This song has no message. Rise for the flag salute."

"The most important thing to do in your life is to not interfere with somebody else's life."

"On a personal level, Freaking Out is a process whereby an individual casts off outmoded and restricting standards of thinking, dress, and social etiquette in order to express creatively his relationship to his immediate environment and the social structure as a whole. "

"The essence of Christianity is told to us in the Garden of Eden history. The fruit that was forbidden was on the Tree of Knowledge. The subtext is, All the suffering you have is because you wanted to find out what was going on. You could be in the Garden of Eden if you had just kept your fucking mouth shut and hadn't asked any questions"

QBe

Jag vill rekommendera:

Human the film 4:12:00
Human the film (2012)

The Economic Collapse and The End Of Our Liberty 01:15:00
The Economic Collapse and The End Of Our Liberty [HQ movie]

END of the ROAD how money became worthless
Hittar tyvärr ingen stream.

hasse_A

Silverräven

1200 Miljarder - En dokumentär från 2006 om det enorma slöseriet av skattepengar som politiker sysslar med på samhällets alla nivåer. Filmen är gjord av Martin Borgs som numera är Slöseriombudsman.

http://youtu.be/yQvJVZxPDoY

trolljägarn

Citat från: Silverräven skrivet tisdag 26, Februari 2013, 23:54:54
1200 Miljarder - En dokumentär från 2006 om det enorma slöseriet av skattepengar som politiker sysslar med på samhällets alla nivåer. Filmen är gjord av Martin Borgs som numera är Slöseriombudsman.
Denna var ju riktigt skön! Iskall sarkasm mot allt från lata oduglingar till ohederliga politiker. Man får sig verkligen en tankeställare.

Destecado

Jag ska starta ett pilla mej i naveln museum. Undrar om jag kan jag få några pengar för det.

lerhus

Ron Pauls nystartade radioprogram kommer från slutet av mars ha daglig sändning, det är en lågoddsare att många av dr Pauls kommentarer kommer beröra fractional banking, centralbankernas roll, samt ädelmetallernas roll

nog väl värt lyssna på för en guldbug

QBe

Ebenezer

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane