Bilder på silver.

Startat av MrLibertad, onsdag 25, Maj 2011, 19:23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Bosse68

Ett par bilder på nystartade serier

Salbazios

Om man får ställa frågan Bosse vilka serier är det?

Bosse68

Överst är Predator/Prey, och underst är från Tokelau .
kommer tyvärr inte ihåg vad serien heter, men det är unicorn och pegasus som har kommit ut hitills.
Predator/pray är Grizzly/salmon och wolf/caribou.

moonlight81

Snygga mynt, fan nu blev jag sugen på dessa serier  ;D ;) :P

nybba78

Ja Predator/Pray var inte dumma men måste sälja av min Werewolf som bara samlar damm innan det blir någon ny serie.

Seb

Min silversamling gör nog ingen glad - tänkte mer bara visa att en samling kan vara hur liten som helst  ;D
Fast min gamla 1/3 riksdal är cool tycker jag, motsvarande i guld hade man inte haft råd med direkt, så ibland har silver en fördel  ;)

Fantom

Canadian Birds of Prey serien (3 mynt av 4 är på plats!) :)

Fantom

1 oz silver Elefant 2015, framsidan fick väldig jämt brun beläggning på kort tid och myntet ser ut som ett koppar mynt nu! :D
Har inte gjord något speciellt själv och myntet förvarades i original tub och fick beläggning redan där. Jag flyttade den till kapsel (i förra veckan), övriga 19 mynt som var i tuben är utan beläggning alls! :)
Lätt att ta bort (kan faktiskt filma när jag ska göra det och lägga ut filmen här om ni vill). Dock myntet blev riktigt kul och "snyggt" då brun färgen är jämt över hela sidan.

jerseph

Citat från: Fantom skrivet Måndag 02, Mars 2015, 23:52:37
1 oz silver Elefant 2015, framsidan fick väldig jämt brun beläggning på kort tid och myntet ser ut som ett koppar mynt nu! :D
Har inte gjord något speciellt själv och myntet förvarades i original tub och fick beläggning redan där. Jag flyttade den till kapsel (i förra veckan), övriga 19 mynt som var i tuben är utan beläggning alls! :)
Lätt att ta bort (kan faktiskt filma när jag ska göra det och lägga ut filmen här om ni vill). Dock myntet blev riktigt kul och "snyggt" då brun färgen är jämt över hela sidan.

Exakt samma sak hände med ett par av mina jag köpte 2013, det var de längst ner i tuberna som det blev så med då. Tuberna verkar inte vara riktigt täta eller något :) men jag tyckte också att det blev lite snyggt, och är ju lätt att ta bort om man vill :)

Sarek

Citat från: Fantom skrivet Måndag 02, Mars 2015, 23:52:37
Lätt att ta bort (kan faktiskt filma när jag ska göra det och lägga ut filmen här om ni vill).
Jag antar att du skall ta bor svavelsulfiden med "aluminiummetoden". Den fungerar utmärkt för mynt som inte är allför hårt sulfiderade, men jag skulle råda dig att lägga i myntet efter det att du har hällt i bikarbonaten, annars lägger den sig på myntet och även om man sköljer av det efteråt så sitter det kvar av det i kanter vid upphöjningar.

Jag gör så här: Lägger ner aluminiumfoliet i botten av en plastburk eller liknande och häller på kokhett vatten och lite bikarbonat. Sedan lägger jag myntet försiktigt på en remsa aluminiumfolie brett som myntets diameter och tar tag i dess bägge ändar och lyfter ner det i det heta vattnet.

Fantom

Jag tycker att bilderna blev fina (speciellt med Bison 2015 silvermynt), så läger dom ut även här. :D

1,25 oz Royal Canadian Mint «Bison» 2015

1,5 oz Royal Canadian Mint «Polarbear and cub» 2015

Fantom

Alltså Bisonen ser verkligen bättre ut på bilden än i verkligheten! :o :D
/större bild

exnihilo

Vackra bilder på vackra mynt, Fantom!  :D RCM har verkligen lyckats med "säkerhetslinjerna". Snyggt och ikoniskt, precis som maple'n.

sextio8

Idag anlände pamdamyntet 2001 ms-70 small d ;)

toblov

Slängde ett getöga på den annonsen också. thincat00 är en riktigt bra säljare :)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane