Bilder på silver.

Startat av MrLibertad, onsdag 25, Maj 2011, 19:23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Smaug

Tack för tipset Sarek! Men det blir nog svårt att stoppa undan denna en längre tid, otrolig känsla att hantera den ;)

Saiifo

Dessa husdjur anlände med posten idag  :)

Krugerangel

Najs....
Guilded dragon är nog den enda guilded-mynten jag gillar.
Det är nog bäst att lägga till att jag tycker mycket om Lunar 1 kilo guilded m diamanter, eftersom jag har en sådan och då min avatar :)
Den lyser vackert på natten i fullmånen :)
Dem är hyfsat dyra och ganska ouppnåeligt att få komplett LI+LII 1 kilo färgad med diamanter.
Det finns 812st olika färgade i 1 Oz upplagan.
En liten pirat mitt i alltihop också :)

Krugerangel

Citat från: chrille skrivet torsdag 09, Mars 2017, 11:50:27
Jag har en fråga om de färgade silvermynten: Vad är den färgen gjort av för material och varför är det färg på silvermynt? Jag har inte några sådana mynt själv i min ägo och jag tycker de ser lite märkliga ut faktiskt, då det inte är bara är vanlig silverfärg på silvermynten.
0.0001% av alla samlare samlar på färgade mynt. Finns mynten så finns samlaren.
Ingen aning om färgen men jag tror det faktiskt är ett plast-klistermärke på några av dem.
Det får du googla eller maila Perth mInt om det.

Berg86

Har nu fått hem mitt första silverköp, lite dyrt kanske men är riktigt nöjd.
Ska även testa göra boxar/lådor till mynten, med baksidan av mynten inbränt i locken:).
Tror samlardjävulen inom mig har tagit över nu:).

Krugerangel

Nakna/halvnakna flickor på mynt är svindyra :)
Också ofta låg upplaga.
Vem är tillverkare och serie vad heter serien?

Krugern

Berg86

Serien heter Hobo nickels av Mr. The (paolo cursio tror jag han heter), tillverkare, osborne.
Bara 1000 st tillverkade, designen är tagen ifrån gamla nickels som hobos karvade ut liknande figurer på. ( har kanske fel på nått men har läst på hyfsatt om dom).
Kommer även en ny serie detta året som ska designas av 5 olika konstverk, det första är släppt och heter knight, death and the devil.
Blir antagligen köp av dom också:).

Fantom

¾ oz silver  Royal Canadian Mint "Wolf Moon" 2017

Morgan

Ett gäng 30g Pandor 2016 kom med posten under skärtorsdagen  :)

MrLibertad

Svenska femmor från -35 i all ära men Mexisilver är också fina grejor.

Silvern

Kommer ni ihåg destiny-myntet som jag bland andra köpte i höstas? klart ni gör ;) nu är andra myntet i serien släppt. Denna gången med en riktigt snygg drake på baksidan. Riddaren består på framsidan. förköp är öppet och mynten kommer att skickas ut om en månad. För oss i Sverige kommer det antagligen ta några veckor mer för att få myntet, om ni väljer att förköpa, Annars är det bara att vänta tills det finns tillgängligt för snabbare leverans  :) https://thedestinycoin.com/collections/all

Fantom

10 oz Maple Leaf mynt 2017  8)

Birka

Citat från: Silvern skrivet lördag 15, April 2017, 20:46:19
Kommer ni ihåg destiny-myntet som jag bland andra köpte i höstas? klart ni gör ;) nu är andra myntet i serien släppt. Denna gången med en riktigt snygg drake på baksidan. Riddaren består på framsidan. förköp är öppet och mynten kommer att skickas ut om en månad. För oss i Sverige kommer det antagligen ta några veckor mer för att få myntet, om ni väljer att förköpa, Annars är det bara att vänta tills det finns tillgängligt för snabbare leverans  :) https://thedestinycoin.com/collections/all

Häftig drake, synd att myntet blivit 3 gånger så dyrt. Jag hoppar nog och fortsätter att njuta av det första.

Silvern

Citat från: Birka skrivet Måndag 17, April 2017, 19:11:34
Citat från: Silvern skrivet lördag 15, April 2017, 20:46:19

Häftig drake, synd att myntet blivit 3 gånger så dyrt. Jag hoppar nog och fortsätter att njuta av det första.

Va? det kostar ju exakt lika mycket som första myntet vid release.

Birka

My bad, råkade kolla på First strike versionen. Då blir det nog ett i alla fall:-)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane