Bilder på silver.

Startat av MrLibertad, onsdag 25, Maj 2011, 19:23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Silverräven

Ingen dålig lunchlåda! Lite avis blir man allt ;)

Baltikinkasso

Citat från: MrLibertadVad fan, jag orkar inte se sånt där, jag vill också bo i Norge!!!!! :D

Flytta hit ett år då, och åk sedan hem med en monsterbox eller två under armen...

Azure

Må vara fjuttigt men man måste ju börja någonstans!
Fick hem mina första mynt från ebay i veckan, det var mestadels eagles men även en kookaburra slank med.

Väldigt snyggt motiv enligt mig och bra tryck, inga skavanker någonstans (om det ser ut så skyller jag på plastskyddet).
Väntar på att några britannior skall komma hit med posten, lägger definitivt upp bilder då de anlänt då jag tycker de är extremt snygga.

Baltikinkasso

Snyggt och grattis till ett bra köp! Notera \"P20\" vilket är en markering av 20-årsjubileumet för Kookaburraserien.

Azure

Tackar! Jodå noterade det innan jag köpte, tycker alltid det är intressant att kolla upp lite extra information om de mynt jag köper. Fick den för ett ganska rimligt pris också (speciellt för att köpa enskilt mynt) så är helnöjd. Tycker kookaburra serien är snygg och gillar den breda variationen av tryck men har så mycket jag vill införskaffa att det nog får bli lite senare, britannia bilder borde komma inom två veckor, ska bli riktigt spännande att se dom \"in person\".

MrLibertad

Apropå Canadian Wildlife Serien så hittade jag en flock vargar  :D

En av dom kan tänka sig att komma till ett nytt hem, se bytes sektionen.

Azure

Mitt nyaste tillskott till samlingen:

Silverräven

Väldigt dålig bild visserligen, men här är mina kanadensiska vargar och björnar. Tittar man riktigt noga så ser man att några av mynten tyvärr har fula fläckar pga fingeravtryck  :|  En bra start på samlingen hur som helst, och jag planerar att införskaffa resterande mynt i serien också.

Baltikinkasso

Nu har jag slut på silverbilder, det får bli plast istället:

Monsterbox med Maples.

Håa

Citat från: BaltikinkassoNu har jag slut på silverbilder, det får bli plast istället:

Monsterbox med Maples.

Hahaha, snyggaste plastbilden jag sett iaf  :)

agau

Testar lägga upp en bild på några Philharmoniker, verkar fungera bra?

Jesper

min lilla samling. (taget med mobil :-))

Baltikinkasso

Citat från: agau

Testar lägga upp en bild på några Philharmoniker, verkar fungera bra?

Snyggt, du får de där tråkiga mynten att se riktigt attraktiva ut!

agau

Citat från: BaltikinkassoSnyggt, du får de där tråkiga mynten att se riktigt attraktiva ut!

Tackar! Håller med att dom är lite tråkiga (för att vara något så roligt som rent silver).

Baltikinkasso

Fotosugen ikväll så jag riggade upp tripod och kamera för några snabba bilder. Inga avancerade grejer alls, tripoden heter Sunpak MiniPro Plus/B och kameran är en Nikon D80 med ett Nikkor 18-55mm-objektiv. Till det har jag en trådlös fjärrkontroll. Tripod och fjärr är verkligen något som ska ligga högt upp på inköpslistan, riktigt bra verktyg!

Första objektet är mina 1 oz OPM-tackor, vilket borde vara bland de tråkigaste silvertackorna man kan köpa. Piffade till bilden lite med täcket från dotterns docksäng. Exponeringstiden är 1 sekund, inga problem med fjärrkontroll.

Nästa bild är marginellt roligare, två 1 oz Fortuna-tackor. Exponeringstid 2 sekunder.

Sista bilden är en 1 oz silver round Saint Gaudens, inte Double eagle alltså. Ni numismatiker kan säkert mer om detta.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane