Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de

Startat av Silverräven, Måndag 05, September 2011, 22:41:19

Föregående ämne - Nästa ämne

MrLibertad

Citat från: SilverrävenMin betalning gick till Emporium Hamburg så antagligen kör de allt under eget namn. Lika bra att passa på kanske, nu när alla snackar om dem här på forumet lär ju deras exportkvot till Sverige snart vara ett minne blott :P

Du måste vara mer specifik räven, gick det till Emporium Hamburg eller Emporium-Hamburg Münzhandelsgesellschaft mbH

Emporium Hamburg är nämligen moderbolaget http://www.emporium-hamburg.com/

Silverräven

Åhååå, du menar så. Det var till Emporium-Hamburg Münzhandelsgesellschaft mbH betalningen gick. Du har koll på det här märker jag :)

Silverloft

Gjorde mitt första silverköp någonsin idag på just silber-werte.
Litet men alltid något.
Håller tummarna och garanterar en bild i \"bild-tråden\" när jag har det i mina ägor.

Silverräven

Citat från: SilverloftGjorde mitt första silverköp någonsin idag på just silber-werte.
Litet men alltid något.
Håller tummarna och garanterar en bild i \"bild-tråden\" när jag har det i mina ägor.

Låter finfint och är något att se fram emot!

Silverräven

Idag fick jag mail om att min beställning är \"Versendet\", dvs skickad! Enligt mailet skall det ta 1-2 dagar med DHL innan varorna är framme. Ganska snabba ryck trots allt, det var bara sju dagar sedan jag betalade :)

Andreas

Good for you! Jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse  :mad:

jag hade iofs \"Lieferzeit\", leveranstid på vissa mynt på 10 dagar. Kanske är därför...
... och 30 arbetsdagar också..ufff!

Silverräven

Citat från: dm99heanGood for you! Jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse  :mad:

jag hade iofs \"Lieferzeit\", leveranstid på vissa mynt på 10 dagar. Kanske är därför...
... och 30 arbetsdagar också..ufff!

Jag tror jag hade tur, beställde ju t ex Lunar Dragons som hade leveranstid... men allt ser ut att ha skickats iaf. Jag uppdaterar under veckan med hur det går :)

Dekaron

Drog iväg en beställning på 40 st 1 $ Eagle 1 oz Ag 2011 samt 1 kg silver tacka, den var från en annan sida dock. Så nu behöver jag bara vänta på beställningen lika spralligt som ett barn som väntar på julafton.  :D

PS: kanske lägger jag upp en del av mynten senare för försäljning på forumet.  ;)

Robin

Måste man inte betala svensk moms? Eller man kan ge fan i det kanske? Om det är skattat i ett EU land så borde man slippa skatta i sveriegte? Så är det ju med alkoholen iaf. :D

Baltikinkasso

Citat från: RobinMåste man inte betala svensk moms? Eller man kan ge fan i det kanske? Om det är skattat i ett EU land så borde man slippa skatta i sveriegte? Så är det ju med alkoholen iaf. :D

Ingen svensk moms när du importerar från annat EU-land. Den lägre tyska momsen (och bättre priser generellt) gör det därför fördelaktigt att köpa från Tyskland.

Azure

Min beställning skickades i torsdags eller fredags och borde vara här under veckan, ska bli spännande!

Baltikinkasso

För att öka chanserna till sponsring och liknande är det bra om alla som beställer anger att ni hittat till Silberwerte via www.adelmetallforum.se i Order and delivery comments-fältet. Gäller förövrigt vid alla beställningar, även från andra säljare.

Ben

Ser att de bara verkar ha 100-grams tackor i lager (250 gr / 1000 gr sidorna är tomma). Råder det brist på 1 kg tackor fn?

Baltikinkasso

Citat från: BenSer att de bara verkar ha 100-grams tackor i lager (250 gr / 1000 gr sidorna är tomma). Råder det brist på 1 kg tackor fn?

Snarare brist på efterfrågan, mynt handlas med 7% moms och tackor med 19%. Titta in hos Geiger för bättre utbud av tackor.

Ben

OK, då är jag med! (Rookie på detta, som sagt  :)  )

Ser att Liberty Silver sätter en premie på Boliden-tackor (pga de inte längre tillverkas?). Är detta något marknaden gör med, eller är det ett tilltag från LS?

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane