Billigaste sättet att köpa fysiskt silver?

Startat av Kingdong, torsdag 13, Juni 2013, 03:28:28

Föregående ämne - Nästa ämne

MrLibertad

Citat från: Guld_500 skrivet tisdag 02, Juli 2013, 20:44:23
Citat från: MrLibertad skrivet tisdag 02, Juli 2013, 20:37:48
Citat från: Guld_500 skrivet tisdag 02, Juli 2013, 20:33:34
Citat från: Sarek skrivet tisdag 02, Juli 2013, 20:11:13
Jag brukar säga att ifall ni skall direktuppladda en bild så skall den inte vara mer än 500x500 pixlar
Det blir som synes en alltför breeed tråd annars.

Jag har tagit mig friheten att "fixa till" Guld-500:as hästbild till det kommer en bättre? i morgon så att kan han ta bort den bild som gör att den här delen av tråden blir för breeed.

Jag har redan fixat det. Uppdatera dein web-browser. ..visste inte att Sarek var mod också?!

Man behöver inte vara officiell modd för att hjälpa till!!

Jag förstår det Mr Libertad. Jag hjälper också till så gott jag kan :-)
Duger bilden för att påvisa min trovärdighet eller behöver du mer bevis för att det har hänt.? Jag känner ingen större lust just nu att posta snygga bilder då allt jag gör här ifrågasätts.

Den duger gott, fint mynt, måste nog införskaffas t o m. :)

Sarek

Ibland blir det riktigt fel

hundringen

Är det bara jag som upplever att det är svårt att hitta bra priser på samtliga mynt på en hemsida? är ett mynt billigt är nästa man vill ha betydligt dyrare än på en annan sida osv.

:o

2818181

Citat från: hundringen skrivet fredag 05, Juli 2013, 21:55:55
Är det bara jag som upplever att det är svårt att hitta bra priser på samtliga mynt på en hemsida?

Det är väl så att handlarna har några lockpriser för att få dig "innanför dörren" och därefter hoppas att du även skall handla lite annat smått och gott med en bättre avans. Personligen så tycker jag att det är än svårare att hitta billigt investeringssilver kombinerat med ett brett och varierat utbud av premiummynt. Det är kul att krydda standardgodiset med något extra när man ändå shoppar och betalar (dyr) frakt.
Några handlare är lite bättre än flertalet, men jag skulle gärna sett lite större variation bland "uddamynten". Problemet är väl att de då binder upp kapital i mynt med lägre omsättning, kontra Maples etc. som knappt stannar till i valvet innan de säljs vidare. Men önska går ju alltid :)

zealot

Här är min 1 kg kookaburra från Heubach. Den var endast invirad 1 varv i bubbelplast. Inget annat som skyddade den.
Billigast är inte alltid bäst...

Kungsleden

Citat från: zealot skrivet Måndag 08, Juli 2013, 18:21:32
Här är min 1 kg kookaburra från Heubach. Den var endast invirad 1 varv i bubbelplast. Inget annat som skyddade den.
Billigast är inte alltid bäst...

Bubbelplast är kanske vansinnigt dyrt i Tyskland.
Nä fy vad dåligt. Hoppas de skickar dig en ny kapsel.

Sarek

Citat från: mega_n skrivet tisdag 25, Juni 2013, 20:27:36
Jag har också handlat flera gånger från Heubach. De första gångerna helt OK men lite dålig packat tyckte jag...
Hade dock "otur" med de senaste leveranserna i våras(beställde två i snabb följd vid en dipp) då de var för dåligt packade för den hantering de utsatts för vilket resulterade i repade 1kg mynt och flera 1kg med spruckna plastkapslar och många mynt som skramlade runt löst i lådorna. Dvs inte bara ett utan två katastrofpaket. Guldmynt levererades liggande tillsammans ihoptejpade så jag tror inte de repades, men så behandlar inte jag mina mynt när jag väl köpt dem. De skickade dock nya plastkaplar utan kostnad till 1kg-mynten, men några repor får jag leva med... Tror de har åtgärdat det och skärpt till packningen numera dock...

Gör som megan-n och reklamera. Skicka med bilden som bevis och hoppas på att de skickar en ny kapsel. Att de inte lär sig!?

zealot

Citat från: Sarek skrivet Måndag 08, Juli 2013, 18:46:06
Gör som megan-n och reklamera. Skicka med bilden som bevis och hoppas på att de skickar en ny kapsel. Att de inte lär sig!?

Han ska skicka en ny imorgon. Surt att den var så dåligt paketerad men han svara iaf på mailet efter 1 minut denna gången.

Silver

Citat från: zealot skrivet Måndag 08, Juli 2013, 20:56:25
Citat från: Sarek skrivet Måndag 08, Juli 2013, 18:46:06

Han ska skicka en ny imorgon. Surt att den var så dåligt paketerad men han svara iaf på mailet efter 1 minut denna gången.
Hoppas dom skickar en originalkapsel. Vid ett tillfälle, när jag fått flera kookaburra 1 oz, helt värdelöst packat och över hälften av kapslarna var totalt spräckta, det låg plastflisor och lösa mynt i hela lådan och även mynt repade, så skickade dom en låda plastkapslar av något helt annat märke. Givetvis förväntade jag mig originalkapslar från PM. De repade och skadade mynten fick jag inte ens svar på.

Sarek

Perth Mint har högsta kvalitet på sina kapslar, men jag tvivlar att det går att få tag på en sådan någonstans ifrån, inte ens ifrån Perth Mint själva. Jag har i alla fall inte lyckats hitta någonting där. Är det någon som vet någonting annat om saken så meddela gärna.

Kettner säljer plastkapslar med diameter: 111 mm och de väger  37,4 gram.

Citat från: mega_n skrivet onsdag 06, Februari 2013, 22:07:41
Det visar att allt är inte är svart och vitt tydligen:-) Min plastkapsel(original) till Kookaburra 2009 väger ca 72 g.
Tillbehörskapslar är alltså inte samma som original eller också har det funnits flera olika modeller...

Som synes så är det mer material i en originalkapsel från Perth Mint än i utbyteskapslar.

hundringen

Citat från: Sarek skrivet tisdag 09, Juli 2013, 20:00:14
Perth Mint har högsta kvalitet på sina kapslar, men jag tvivlar att det går att få tag på en sådan någonstans ifrån, inte ens ifrån Perth Mint själva. Jag har i alla fall inte lyckats hitta någonting där. Är det någon som vet någonting annat om saken så meddela gärna.

Kettner säljer plastkapslar med diameter: 111 mm och de väger  37,4 gram.

Vad sägs om de här http://www.silber-corner.de/de/Silber/Original-Perth-Mint-Kapseln?xfff58=f7784b9b67420f14b1a03294534b6799

Sarek

CitatVad sägs om de här

Toppenbra att du hittade detta! Det måste vara någonting nytt som de kommit med nu. Här är de dessutom billigare än Kettners tredjepartsgrejor.

hundringen

Citat från: Sarek skrivet torsdag 11, Juli 2013, 20:46:08
CitatVad sägs om de här

Toppenbra att du hittade detta! Det måste vara någonting nytt som de kommit med nu. Här är de dessutom billigare än Kettners tredjepartsgrejor.

Önskar jag kunde säga att det var mina grymma sökkunskaper som låg bakom det, men det är det inte. Ren tur att jag klickade på tillbehör på den sidan bara och kom ihåg inlägget

Silvergrabben

Gold.de har Heubach listad som väldigt billigt och där slipper vi ju än så länge hög moms på mynten men jag har själv dåliga erfarenheter av dessa handlare - något som iofs inte påverkar hur billigt silvret är.

Så, vad är det billigaste sättet att köpa fysiskt silver idag?

Arg

Lägga en order från en billig tysk handlare.
Skicka det till Norge för att slippa den tyska momsen.
Bila över gränsen för att hämta det på närmaste postkontor.

Men man bör kanske lägga en liten större order alternativt vara flera stycken som delar på en beställning. För att besparingen inte ska ätas upp av frakt till norge + bränsle till Norge och tillbaka.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane