SWEA - Omröstning och vinnande motiv.

Startat av 2818181, Söndag 13, Januari 2013, 21:03:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken design på SWEA vill ni ha präglad?

NORDIC
20 (37%)
MODERN
12 (22.2%)
CLASSIC
4 (7.4%)
CLASSIC FROST
5 (9.3%)
HISTORIC
3 (5.6%)
HISTORIC FROST
10 (18.5%)

Antal personer som röstat: 54

Omröstningen har avslutats: Söndag 27, Januari 2013, 21:03:28

Frederyck

Jag tycker att alla är väldigt snygga, men jag röstade till slut för Nordic då den har snyggast design där manen går över kanten precis innanför E:et i "RIKE". (Modern ser likadan ut där, men jag föredrar att Swean inte har en extra yttre ring.) Det är en oerhört liten detalj, men som sagt - Swean är snygg överlag oavsett design!

Jag ser fram emot den hur den än kommer att bli!

Crassus

Svårt men till slut föll valet på den nedsänkta omskriften på NORDIC.

kristensson

Alla varianterna är snygga.
Men valet föll mellan nordic och modern, efter mycket vånda valde jag NORDIC då den känns aningen mer stringent

SoulCrew

Classic frost blev det efter mycket velande. Jag gillar mynt med kontraster eller de som är frostade. Till slut vann frostade och jag kommer säkert ångra mig 100 ggr.

Grimi

Det är svårt då jag tycker att alla bidragen är snygga men nu när jag tvingas välja föll valet på nordic, designen är stilren och tilltalar mig mest.

Ebenezer

Jag röstar på Modern då jag tycker att det totala intrycket från designen är det mest tilltalande.

norpan

Jag röstar på NORDIC för jag gillar hur fokuset är på lejonet och det flyt som finns i bilden när lejonet tass sticker ut på undersidan. På de andra designerna så ser det lite konstigt ut tycker jag. Jämfört med MODERN så är det förstås ingen större skillnad vad gäller den detaljen men jag gillar också kanten bättre på NORDIC.

MrNook

Historic frost röstade jag på, främst för att jag är väldigt svag för den typen av "prickade" linjer som det myntet är inramat i.

De är dock fina allihopa så för mig spelar det ingen stor roll vilken som vinner.

erland82

Perfekt tråd att lägga mitt 100'e inlägg i :)

Jag röstar på HISTORIC F då jag tycker prickarna gör att motivet bäst fyller ut myntet vilket gör det mjukt och behagligt att beskåda.. i mina ögon. Men alla är verkligen fina.

sisu

Jag röstade på Nordic då jag tyckte den var mest iögonfallande.
Kör hårt med präglingen :)

Chazsan

Jag röstar på den Historiska varianten. Den sticker ut från andra bullionmynt och medaljer, och då vi redan är inne på det historiska temat så tycker jag att prickarna fulländar den känslan. De övriga känns mycket mer moderna. Då är det här mer i linje med temat och tidskänslan i såväl motiv (i och för sig är Swea och lejonet mycket moderna) som tankarna kring Riksdalern.

the-end

Röstat på historic frost.

Gillar att designen ser lite "gammal" ut med den prickade linjen. Hoppas den vinner men böjer  mig för det myntet som medlemmarna röstar fram.

maggan

Modern, det ska vara så blankt som möjligt för att få fram silvrets unika speglingsegenskaper. Jag gillar dessutom den lite tjockare ringen runt.

Gunnarsson

Valet förr på Modern, jag gillar de lite historiska motiven på ett modernt och tjusigt mynt.

Nils_Larson

Jag röstade på Modern för jag tyckte den var oerhört snygg  med tanke på att den var stilren och hade flera blanka detaljer, gillar blankt!

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane