Den enda stora tråden för avancerat skitsnack. Bara posta!

Startat av Birka, tisdag 26, April 2022, 18:42:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Tyr

Citat från: Birka skrivet tisdag 24, Maj 2022, 13:35:17
Om det nu ger så mycket pengar så undrar man ju vad de går till. Inte till att utveckla forumet och göra det mer användarvänligt i alla fall.

MrLibertad har pratat om att uppgradera forumet.

Det tar bara lite tid innan allting har utkristalliserat sig ;- )

Truthster

Citat från: Birka skrivet tisdag 24, Maj 2022, 12:11:26
Fan vad jag hatar dessa företagsannonser på Forumet  >:(

Ingen aning vad du pratar om. Men, nu har jag också AdBlocker Ultimate och Privacy Badger installerat.  ;D

Mark

Jag har också tänkt så men nu börjar det bli tungt när man ska behöva klicka 3 ggr för att titta på publicerade bilder och hela skärmen täcks av annons när man klickar på någons länk.
Om det nu ger så mycket pengar så undrar man ju vad de går till. Inte till att utveckla forumet och göra det mer användarvänligt i alla fall.

Nu måste jag fråga om det här är skitsnack (enligt trådens rubrik) eller om du på riktigt ser annonser på forumet? Jag har inte sett en enda annons på hela tiden jag hängt här.

Sarek

Citat från: Mark skrivet tisdag 24, Maj 2022, 18:13:29
är skitsnack (enligt trådens rubrik) eller om du på riktigt ser annonser på forumet? Jag har inte sett en enda annons på hela tiden jag hängt här.
Du kanske har någon Adblocker på din webbläsare.

Nog finns det frekvent med annonser, både i och utanför trådarna, på Ädelmetallforumet.

Jag hade själv AdBlocker på min webbläsare, och den va bra, men jag fick ta bort den för att kunna se aktie och PM-diagram på en del sajter. Och nu ser jag också annonserna på det här forumet.

Birka

Jag har en ganska simpel lapptopp och jag vill inte tynga ner den med extraprogram. Finns det någon addblock funktion i MS Edge?

Birka

Hittade ett tillägg i Edge som heter Ghostery. Verkar fungera bra. Tack för tipset.

Mark

Citat från: Birka skrivet tisdag 24, Maj 2022, 18:40:09
Jag har en ganska simpel lapptopp och jag vill inte tynga ner den med extraprogram. Finns det någon addblock funktion i MS Edge?

Grejen med en annonsblockerare är att den gör datorn rappare (!) eftersom den inte behöver ladda ner och hantera rörliga bilder och film som annonserna består av.

Adblock plus är gratis o finns till många webbläsare (edge m.fl.). Funkar klockrent. Med två musklick avaktiverar man den på de fåtal sidor som inte fungerar med annpnsblockerare.

Birka

Citat från: Mark skrivet tisdag 24, Maj 2022, 18:13:29
Jag har också tänkt så men nu börjar det bli tungt när man ska behöva klicka 3 ggr för att titta på publicerade bilder och hela skärmen täcks av annons när man klickar på någons länk.

Nu måste jag fråga om det här är skitsnack (enligt trådens rubrik) eller om du på riktigt ser annonser på forumet? Jag har inte sett en enda annons på hela tiden jag hängt här.

Det här med "skitsnack" är väl mer menat att ge frihet att skriva lite vad man vill utan att behöva knyta det till något särskilt trådämne. Dock gäller yttrandefrihet enligt Forums regler.

Truthster

Citat från: Sarek skrivet tisdag 24, Maj 2022, 18:26:22
Jag hade själv AdBlocker på min webbläsare, och den va bra, men jag fick ta bort den för att kunna se aktie och PM-diagram på en del sajter. Och nu ser jag också annonserna på det här forumet.

Med AdBlocker Ultimate går det att vitlista cookies från servers som ger stöd åt aktie och PM-diagram.

Truthster

Nu har svensken tagits med byxorna nera - igen:

Lotta Lundgren om Swedengate: Det handlar om svensk matosäkerhet

"Lotta Lundren tror att folk tänker så här:

– Det vi äter i våran familj äter till vardags, det duger för oss, men det duger inte att bjuda utomstående på, säger hon.
"

Men prata med ungen, för fan hur svårt kan det vara?

"Vill du ha något att äta, då är det nu. Gillar inte det vi serverar, synd om dig, mer för oss!"

Philip

Typiskt svenskar att barnen har en bestämd middagstid när de ska hem och äta så jobbigt det här med att hålla tider och planera för vissa tydligen.

Truthster

Citat från: Philip skrivet torsdag 02, Juni 2022, 05:45:34
Typiskt svenskar att barnen har en bestämd middagstid när de ska hem och äta så jobbigt det här med att hålla tider och planera för vissa tydligen.

Du kan ha rätt, men det är bara inte Lotta Lundgrens argument.

Strängt taget menar hon att svenskar äter skitmat när de inte har gäster, eller så ska det vara något alldeles extra när barn har sina kompisar på besök. I alla fall är det nog strunt vad hon än tycker.

Birka

Man undrar ju lite vad "skitmat" är. Kan det vara i form av korvar?  :)

Truthster

Citat från: Birka skrivet torsdag 02, Juni 2022, 21:37:10
Man undrar ju lite vad "skitmat" är. Kan det vara i form av korvar?  :)

Kanske det... ;D

Även då jag aldrig har hört ett barn säga nej til att äta korv. Faktisk, så är det jättepopulärt. Fransk hotdog från Biltema.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane