Skämt, humor..bara posta det

Startat av hen, onsdag 13, Juni 2012, 15:00:38

Föregående ämne - Nästa ämne

kristensson

Alltid kul med tävlingar.

Jag gissar på Honda

Bosse68

Kungsleden

vw jetta -87

Vackra bilder!
Jag älskar Skåne men någon höjdare på vintern är det inte, speciellt inte en "vinter" som denna.

SoulCrew

Ser ut som en halvkombi. 9-3 eller en Octavia kanske.

mowi_af

Ser ut som en.. Pimped and NCS-conserved Fiat Panda, Silver 2003'a, Frosted windows with Original rims.  ;)

C-vitamin

Bmw d320?

Fantom

Snöar fortfarande, så ingen ide att "skotta" fram bilen, får nog stå tills nästa vecka.
BMW låter bra, gillar BMW och har tillgång att köra BMW, dock äger inte...dyrt att äga. :D (liknade min 1 gram guld tacka som jag äger, dock har tillgång till tjejens guldmynt då och då  :D ).
Visar bilden senare när, snöoväder lugnar sig.

kristensson

Nja, skämt kanske för några år sedan med realitet idag.
Ju fler länder som inför negativ ränta desto bättre för Guld som ju faktiskt avkastar 0%.

Salbazios

Fantom

Som sagt, jag gillar BMW och har tillgång till BMWn, dock äger inte själv (ägde tidigare).
Honda är mycket bra bilar, brukar vara problemfria och relativt billiga att äga. (hade haft en gammal Honda Prelude en gång i livet).
Fiat Panda  :D, det räcker väl med Panda mynt tycker jag, så nej tack ;D!
SAAB 9-3 eller en Octavia, Saab jag hade haft, motorn gick sönder, annars en trevlig och skön bil! Octavia, gillar inte.
Audi Q5, Audi är min favorit bilmärke. Har haft Audi A3, Audi A4, Audi A6 (olika modeller inom A6), Audi S6, Audi RS6, Audi A8, funderar på att köpa Audi Q5 faktiskt ibland, eller Audi A6 igen, bra komfort, allt bra, som sagt gillar Audi, och ja... dyr att äga. :(
Fast jag blev förälskad i en Audi A7 egetligen, så om guld-silverpriset ska upp + 300%, då säljer jag en del av reserver och köper en A7. 8)

Och den lilla extra bilen under snön använder jag för att köra inom stan till träningen, simhallen, ICA och tillbaka. Själva bilen kostar ca. 1 oz guld samt kostar nästan ingenting att äga. :)

Toyota Corolla 1996

Sarek

Citat från: Fantom skrivet Söndag 01, Februari 2015, 13:36:28
Honda är mycket bra bilar, brukar vara problemfria och relativt billiga att äga. (hade haft en gammal Honda Prelude en gång i livet).
Jag chansade på att du skulle ha kvar den bilen när jag gissade.  :D
Citat från: Fantom skrivet Måndag 09, Juni 2014, 22:58:14
Jag tog bilden mellan 2 bilaffärer! Jag sålde min gammal Audi och köpare kom med en bunt kontanter som var i ett "Swedbank" kuvert. Och dagen efter jag köpte ännu äldre Honda Prelude. Jag gjorde bilden på kvällen, då jag förberedde mig till dagen efter.
1. - Solglasögonen (i födral).
2. - GPS (jag hämtade bilen från en annan stad).
Det var ju bara 1½ år sedan, men ser nu att du tycker om att byta bilar.

Fantom

Citat från: Sarek skrivet Söndag 01, Februari 2015, 13:57:50
Citat från: Fantom skrivet Söndag 01, Februari 2015, 13:36:28
Jag chansade på att du skulle ha kvar den bilen när jag gissade.  :D
Citat från: Fantom skrivet Måndag 09, Juni 2014, 22:58:14
Jag tog bilden mellan 2 bilaffärer! Jag sålde min gammal Audi och köpare kom med en bunt kontanter som var i ett "Swedbank" kuvert. Och dagen efter jag köpte ännu äldre Honda Prelude. Jag gjorde bilden på kvällen, då jag förberedde mig till dagen efter.
1. - Solglasögonen (i födral).
2. - GPS (jag hämtade bilen från en annan stad).
Det var ju bara 1½ år sedan, men ser nu att du tycker om att byta bilar.

Nästan rätt Sarek! :) Du missade dock datum.

Jag hittade den gammal tråd där du tog citat : Ledsen men glad och bifogar bilden även i den här tråden, för att rätta till allt. :D

Läs den här svar :
Citat från: Fantom skrivet Måndag 09, Juni 2014, 19:21:41
Jag hade ca. 70.000 :- i kontanter en gång i livet (ca. 4 år sen), jag precis kollade gamla bilder idag (nostalgi) och hittade den här gammal bild. :)
Nu för tiden jag har nästan ingen kontanter alls. Maximalt 3000 kr i plånboken bara.

Så : 09, juni 2014 - (ca. 4 år sen) = 2010, och det är ca. 5 år sedan ej "1½ år sedan"

Och även om man kollar bildens metadata, så står där Fotodatum 2009-12-08  :) (bifogar bilden)

Så...ja, jag tycker om att byta bilar, dock inte så ofta, speciellt när jag började investera i silver 2013 ;D

Silverräven

"Bank i otäck krasch" var en av nyhetsrubrikerna på SvD. Jag tyckte det var ett lustigt ordval över en bankkrasch, som visserligen alltid är otäckt (för spararna om inte annat) men som ändå lät lite väl känslomässigt.

När jag väl klickade på länken och fick upp artikeln visade det sig att Bank hade kraschat i alpina VM och blivit medvetslös. Otäckt var ordet. Hur det gick för spararna förtäljde dock inte artikeln...

mega_n

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane